A tűz után mi más jöhetne, mint a víz – talán ez a természetközeli szemlélet hívta életre a Mazda európai alsó középkategóriás típusaihoz kidolgozott Nagisa kivitelt, amely a sikeres Homura-szériák nyomdokaiba lép. A homura japánul annyit tesz, láng, míg a nagisza jelentése (nyugodt) vízpart – és míg az előbbinél piros díszítő varrások és fekete részletek idézték meg a tűz hangulatát, a most bemutatott, limitált sorozat agyag- és homokszínnel társítja az elmaradhatatlan sötét részleteket, hogy gondolatban a tengerpartra repítse utasait.
Ezek a tónusok elsőre inkább megnyugtatóan hangzanak, de a Mazda dizájnerei nem végeztek félmunkát: ahogy a parti homok a távolból egybefüggő felületnek tűnik, és csak közelről vesszük észre, hogy önálló szemcsék milliói alkotják, ugyanúgy él kettős életet a Zircon Sand fantázianevű fényezés. Amint az úton suhan, régi vágású, sportos karaktere tűnik fel, az otthonunk előtt vagy egy nyilvános parkolóban várakozó autóhoz odahajolva viszont az apró fémszemcsék kifinomult mélységet kölcsönöznek a színnek. A Mazda3 esetében erőteljesebben érvényesül a tónus dinamikus személyisége, míg a CX-30-nál alkalmazott, fekete kerékív-toldatok az árnyalat robusztus, tartós kvalitásait helyezik előtérbe.
Az utastérben a fekete matt és fényes kivitelei alkotnak kontrasztot a karosszériáénál sötétebb, rusztikusabb barnával, a funkcionális elemeken – a kilincseken, a légbeömlők szegélyein – sötétszürke festést találunk. Az így megteremtett, természetközeli hangulatot a szintetikusnyersbőr-betétekből, a műszerfalon, a középkonzolon és a könyöklőkön alkalmazott, dekoratív öltésekből áradó, prémiumelegancia ellenpontozza.
Az utastérben a fekete matt és fényes kivitelei alkotnak kontrasztot a karosszériáénál sötétebb, rusztikusabb barnával, a funkcionális elemeken – a kilincseken, a légbeömlők szegélyein – sötétszürke festést találunk. Az így megteremtett, természetközeli hangulatot a szintetikusnyersbőr-betétekből, a műszerfalon, a középkonzolon és a könyöklőkön alkalmazott, dekoratív öltésekből áradó, prémiumelegancia ellenpontozza.
Ami nem változik, az a Mazda3, illetve a Mazda CX-30 megszokott műszaki és technológiai tartalma. A hajtásláncok kínálatát mindkét modellnél villamosított erőforrások – az e-Skyactiv G szívómotor és a forradalmian modern e-Skyactiv X motor – alkotják, a vezetőtámogató funkciók sorát továbbfejlesztett gyalogosfelismerő automata vészfékrendszer erősíti, a Mazda pedig nemcsak az infotainment-rendszert modernizálta, hanem az online kapcsolódási funkciókat is tökéletesítette.