2024-mazda3

Modern belsővel és klasszikus hajtással folytatja a Mazda3

hirdetés
Kibővített biztonsági rendszerekkel, új generációs infotainment-funkciókkal, gazdagabb színválasztékkal tette még vonzóbbá kompakt családi modelljét a Mazda.
Eredeti piacra lépésekor innovatív technológiai megoldásokkal és merész, dinamikus formavilágával forradalmasította az alsó középkategóriát a Mazda3. A Kodo dizájnfilozófia új értelmezését elsőként alkalmazó modell megjelenése ma is friss, így a 2024-es modellévre megújuló modellcsalád aktualizálása során ezzel nem is volt dolguk a tervezőknek. A dizájn időtlen, ugyanakkor a Mazda tervezői a gyorsan változó divatirányzatokra is odafigyelnek, ezért az új modellévben két vadonatúj árnyalattal bővítik a Mazda3 karosszériaszíneinek választékát. A Zircon Sand robusztus, nagy teljesítményű autót sejtet, míg a Ceramic selymesen áttetsző megjelenése egyszerre elegáns és titokzatos. A kínálatban továbbra is megtalálható a Mazda két ikonikus színe, a Soul Red Crystal és a Machine Grey, valamint öt további, hagyományosabb tónus.
Ha kívül csak nüanszokon változtatott a Mazda, az utastérben annál fontosabbak az újítások. A szórakoztatóelektronika rendkívül gyors fejlődéséhez igazodva az eddigi USB-A töltőaljzatokat nagyobb teljesítményű USB-C portokra cserélték, az ügyfelek visszajelzéseit szem előtt tartva átrendezték a klímaberendezés kezelőszerveit, valamint tovább észszerűsítették a berendezés használatát. A kormánykeréken elhelyezett kapcsolók mostantól egy árnyalattal sötétebbek, így feliratozásuk könnyebben leolvasható, ami a kezelésüket még egyszerűbbé, a vezetést pedig még biztonságosabbá teszi.

Feltűnő és a mindennapokban lényeges a multimédiás rendszer kijelzőjének, kezelőfelületének, valamint szoftverének frissítése. Megújult a 10,25 colos központi kijelző: mostantól osztott megjelenítést kínál, amelyben a vezetőhöz közelebb eső oldalon a menü struktúrája jelenik meg, jobbra pedig illusztrációk segítik az értelmezést. A navigációs és zenelejátszó tartalmak ugyancsak egyszerre jeleníthetők meg, így elkerülhető a vezető figyelmét elterelő, az autó használatának élvezetét csökkentő kapcsolgatás.
Ezzel el is érkeztünk a legfontosabb újításokhoz. A Mazda palettáján ugyanis a 2024-es modellévi Mazda3 az első olyan típus, amely a head-up kijelzőn (Active Driving Display) képes megjeleníteni az Apple CarPlay vagy Android Auto illesztésen keresztül csatlakoztatott okostelefonról származó navigációs útmutatásokat. És ha már az okostelefon-integrárció szóba került, a vezető felé forduló, nagy méretű központi képernyőn mostantól érintésérzékeny vezérlőfelület szolgál az Apple CarPlay és Android Auto funkcióinak kezelésére. A fedélzeti infotainment-menüstruktúrában továbbra is a megszokott és igen kényelmes Commander Control forgó- és nyomótárcsával lépkedhetnek a felhasználók, ám az okostelefonok menürendszere eltérő logika szerint épül fel. A Mazda ezért ahelyett, hogy kompromisszumot kötött volna, ugyanazon a felületen integrálta mindkét, a maga nemében tökéletesen optimalizált kezelőrendszert.
Hab a tortán, hogy a Mazda3-hoz mostantól vezeték nélkül is csatlakoztathatják okostelefonjukat a felhasználók, sőt, a készülék töltéséhez sincs többé szükség kábelre, azt elég elhelyezni az erre kijelölt felületen, és megkezdődik az (erre alkalmas) telefon indukciós töltése. További infotainment-fejlesztésként a 2024-es Mazda3 támogatja a turisztikailag fontos pontok online keresését; ha terepen navigálnánk, giroszkóp alapú helyzetmeghatározó funkció segít a rossz lefedettségű területeken. A navigációs rendszer nagyobb méretű megjelenítésre képes, míg az integrált okostelefonokon keresztül alkalmazott, egymezős keresés még egyszerűbbé teszi a keresett úti cél beírását.

2024-es Mazda3 a korábban megismert benzinmotorokkal rendelhető. A 2,0 literes E-Skyactiv G 110 vagy 150 lóerős kivitelben választható, az ugyancsak 2,0 literes E-Skyactiv X erőforrás 186 lóerős. Mindhárom motor hatfokozatú kézi vagy szintén hatfokozatú automata sebességváltóval társítható, de csak a legerősebbhez kérhető összkerékhajtás.