Fáradhatatlanul adja a leckét kategóriatársainak stílusosságból és vezetési élményből a Mazda2. A sportos városi kisautó 2023-ban széles körűen megújul.
Hosszasan lehetne vitatkozni azon, a Mazda mely típusának áll a legjobban a márka organikus dizájnfilozófiája, a Kodo. A bevezetésekor azt első ízben alkalmazó CX-5 kompakt szabadidőjármű méreteit meghazudtolóan feszesnek, légiesnek hatott; a középkategóriás Mazda6 az elegancia új szintjére emelkedett; az MX-5 felületei pedig mintha izomrostokból épülnének fel. A legmegdöbbentőbb hatást talán mégis a kis Mazda2 esetében érte el a Kodo: nem volt, és talán nem is lesz még egy olyan kisautó, amelynek ilyen bámulatosan jól áll a nagyobb testvéreire szabott ruha.
Nem hibáztathatjuk tehát a Mazda dizájnereit, hogy a 2023-as modellévre egyetlen érdemi ponton sem módosították a típus külső dizájnját. A részleteket persze aktualizálták: megújult az első lökhárító, és átdolgozták a hűtőmaszkot is, amelyen ugyanúgy apró, színes betétet helyeztek el, mint a hátsó lökhárítón. Ez a dizájnercímke alapértelmezésben sárga színű, ám a két vadonatúj limitált kiadás, a fekete hűtőráccsal megkülönböztetett Homura, illetve Homura Aka esetében piros.
Rendkívül gazdag, két új árnyalat bevezetésével immár tizenegy tagú a karosszériaszínek választéka, és a palettán a Mazda ikonikus tónusaival, a Soul Red Crystal bordójával és a Machine Grey szürkéjével is találkozhatunk. Az igényes színvilágra a belsőépítészek is ügyeltek: a klasszikus felszereltségi szinteken fehér, fekete vagy mentazöld betétek díszítik a műszerfalat, és fehér szellőzőgyűrűk állítanak kontrasztot az egyszínű szövetkárpitozással. A két különkiadás piros varrású fekete bőrkárpitozással, sötétszürke-piros klímarostélyokkal teremt felső kategóriás környezetet.
Rendkívül gazdag, két új árnyalat bevezetésével immár tizenegy tagú a karosszériaszínek választéka, és a palettán a Mazda ikonikus tónusaival, a Soul Red Crystal bordójával és a Machine Grey szürkéjével is találkozhatunk. Az igényes színvilágra a belsőépítészek is ügyeltek: a klasszikus felszereltségi szinteken fehér, fekete vagy mentazöld betétek díszítik a műszerfalat, és fehér szellőzőgyűrűk állítanak kontrasztot az egyszínű szövetkárpitozással. A két különkiadás piros varrású fekete bőrkárpitozással, sötétszürke-piros klímarostélyokkal teremt felső kategóriás környezetet.
A Mazda persze soha nem érte be a külsőségekkel: az utastér nemcsak színvilágában, hanem funkcionalitásában is magasabb kategóriákat idéz. A mérnökök elsődleges feladatként kezelték a zajszigetelés további tökéletesítését, az ülések kialakításánál pedig felhasználták a Mazda elmélyült ergonómiai kutatásaiból nyert tapasztalatokat, így a Mazda2 ezen a téren is a felsőbb kategóriáktól elvárható, pihentető üléskomfortot, a vezető és az autó közötti közvetlen kapcsolatot kínálja. Az automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör, illetve a fűthető kormánykerék további kellemetlen, zavaró ingereket segítenek kizárni a Mazda2 vezetőjének életéből. Ha pedig mégis beengedné a külvilágot, a vezetékes Android Auto mellett immár vezeték nélküli Apple CarPlay okostelefon-integráció teszi lehetővé a mobiltelefon biztonságos, mégis teljes funkcionalitású használatát: az üzenetek kezelését, a zenelejátszást, a navigálást.
Már az alapkivitel is LED-es fényszórókat, négy elektromos ablakemelőt, állítható magasságú vezetőülést, kulcs nélküli nyitást és indítást, valamint a 8 colos központi képernyőről vezérelhető, hat hangszórós Bluetooth-audiorendszert kínál. Ami a biztonságot illeti, minden esetben szériafelszerelés a visszagurulás-gátló és a nyomatékvektor-szabályozás, ami a hajtóerőnek az első kerekek közötti aktív megosztásával segíti a semleges, biztonságos kanyarvételt. A Mazdára jellemző szemlélettel a mérnökök nem bízták kizárólag az elektronikára a kifinomult vezethetőséget: az új modellévre optimalizálták a lengéscsillapítók működését, így azok egyenetlen útfelületen még kényelmesebb, sík aszfalton ellenben még sportosabb vezethetőséget tesznek lehetővé.
Magasabb szinteken sávelhagyást gátló, sávban tartó funkció; ráfutásos ütközést megakadályozó, gyalogost is felismerő automata vészfékrendszer; holttér-felügyelet, valamint tolatóradar és -kamera segíti a vezetőt a biztonságos közlekedésben. Kulcsfontosságú újítás az adaptív LED-es fényszóró, amely oldalanként húsz, külön-külön vezérelhető LED-szegmensből áll. A rendszer fejlett kanyarvilágítást és vakításgátlást tesz lehetővé, emellett távolsági üzemmódban 80 méterrel messzebb világít, mint korábban.
Magasabb szinteken sávelhagyást gátló, sávban tartó funkció; ráfutásos ütközést megakadályozó, gyalogost is felismerő automata vészfékrendszer; holttér-felügyelet, valamint tolatóradar és -kamera segíti a vezetőt a biztonságos közlekedésben. Kulcsfontosságú újítás az adaptív LED-es fényszóró, amely oldalanként húsz, külön-külön vezérelhető LED-szegmensből áll. A rendszer fejlett kanyarvilágítást és vakításgátlást tesz lehetővé, emellett távolsági üzemmódban 80 méterrel messzebb világít, mint korábban.
A hajtásláncok terén a Mazda világelső e-Skyactiv-X motortechnológiájától kölcsönzött vezérlés, a szintén világújdonságnak számító átlós örvénylésű égéstechnológia, illetve bizonyos motorokon mild hibrid rendszer teremt még takarékosabb, kiegyensúlyozottabb, dinamikusabb vezethetőséget. A vásárlók 75, 90 és 115 lóerős kivitelben, összesen négyféle konfigurációban választhatják a kiforrott 1,5 literes benzinmotort.