mazda-mx-5

Még ma sincs jobb roadster a Mazda MX-5-nél

hirdetés
Amikor a Mazda 2015-ben bemutatta a negyedik generációs MX-5-öst, a modell kezdeti fogadtatása elsöprően pozitív volt. Az autó nem csak a Világ év autója címet nyerte el, hanem a világ legszebb új autójának is megválasztották. Egy új modellnek persze könnyű sikereket elérni, annál nehezebb fenntartani az elsőségét, hiszen folyamatosan érkeznek a piacra az új versenytársak. A Mazda kétülésese azonban különlegességnek számít ebből a szempontból, mert még ma, hat évvel bemutatása után is kategóriája legkiválóbb képviselőjének számít.
Németországban például nem egy, hanem három vezető szakfolyóirat versenyén állhatott a dobogó legfelső fokára. Az Auto Bild több mint hatvanezer olvasó értékítéletét tükröző márkaversenyén harmadik éve uralja saját árkategóriáját, idén pedig az abszolút első helyet is megszerezte, méghozzá hasonlóan nagy presztízsű, ám nálánál jóval drágább versenytársak ellenében. Az Auto Motor und Sport (AMS) Best Cars olvasói szavazásán szintén sorban harmadik éve választják meg Németország kedvenc importkabriójának, ahogy az Auto Zeitung hasonló szavazásán is egymás után háromszor nyerte meg a nem német gyártású sportautók versenyét. Hatalmas fegyvertény ez, hiszen a Bentley, a Ferrari vagy az Aston Martin ellenében kellett helyt állnia. Cikkünk írásakor napok választanak csak el az Auto Zeitung legfrissebb szavazásának kihirdetésétől, így még csak remélhető, hogy a mesterhármast mesternégyesre váltja az MX-5
Hasonló a helyzet Nagy-Britanniában, ahol a jelenlegi, negyedik generációs Mazda MX-5 bevezetése óta minden egyes évben aranyérmet tudott nyerni a szigetország egyik leginkább elismert szavazásán, a What Car? magazin díjátadóján. A 2021-ben az év legjobb ár-érték arányú sportautójának megválasztott modellről a következőket mondta Steve Huntingford szerkesztő: „Vannak koncepciók, amelyeket nem állják ki az idő próbáját, mások viszont fölötte állnak a világ változásainak. Ez utóbbiak közé tartozik a Mazda MX-5 is, amely ösztönös vezetési élményt kínál, méghozzá a versenytársak árának töredékéért.”
Ha tehát magánemberként keresünk élvezetesen vezethető autót, nem igazán akad alternatívája az MX-5-nek. De mi a helyzet a flottavásárlókkal? Nos, a szintén brit Company Car Today magazin legjobb cégautókat összegző CCT100-as listáján a Mazda MX-5 sorban negyedik éve vezeti a sportautók mezőnyét. A minősítés igen szigorú és összetett rendszerben zajlik, az újságírók tizenhárom szempontot mérlegelve hirdetnek győztest, a károsanyag-kibocsátástól az árig, a fenntartási költségektől a praktikumig, az arculattól a vezetési élményig minden olyan tényezőt figyelembe véve, amelyek nem csak a felhasználókat, hanem a járműpark kezelőjét, illetve a vállalkozás könyvelőjét is megnyugtatják.
Nem is csoda: a Mazda MX-5 már a 10 millió forint alatt induló alapkivitelében is felhőtlen, zsigeri vezetési élményt kínál, ugyanakkor a kifejezetten sportos felszereltségű, Recaro ülésekkel és Bilstein lengéscsillapítókkal megvadított csúcsváltozat sem kerül többe 12,8 milliónál – és ebben az árban a nagyobb motor, valamint az innovatív RF lenyitható keménytető is benne van!