Visszatér a Mazda RX-7 – legalábbis darabokban.
Húsz évvel a legendás Wankel-motoros sportkocsi bevezetése után a Mazda ismét napirendre tűzte a gyártását,
– ha nem is az autónak, de a fenntartásához szükséges alkatrészeknek.
A Mazda RX-7 minden idők egyik legizgalmasabb sportautója volt.
1978 és 2002 között három generáción át gyártották, a közel negyed évszázados ciklusnak köszönhetően a műfajban jelentősnek számító mennyiség, több mint 800 ezer példány készült.
Ez széles körben elérhetővé, forgótárcsás motorja pedig – amely típustól függően szívó vagy turbós kivitelben került a jellegzetes ívű, hosszú és lapos orrba – különleges műszaki csemegévé tette.
Tulajdonosai jellemzően nem dekorációs célra, hanem az intenzív vezetési élmény reményében vásárolták, és a fordulatszáméhes erőforrás, valamint a mindenkori kortársakhoz képest igényes futómű nem is okoztak csalódást.
Ahogy annak idején, a Mazda RX-7 vezetése ma is örömöt okoz a gyűjtőknek, feltéve, hogy megfelelő állapotban tudják tartani nagy becsben tartott, különleges kincsüket.
1978 és 2002 között három generáción át gyártották, a közel negyed évszázados ciklusnak köszönhetően a műfajban jelentősnek számító mennyiség, több mint 800 ezer példány készült.
Ez széles körben elérhetővé, forgótárcsás motorja pedig – amely típustól függően szívó vagy turbós kivitelben került a jellegzetes ívű, hosszú és lapos orrba – különleges műszaki csemegévé tette.
Tulajdonosai jellemzően nem dekorációs célra, hanem az intenzív vezetési élmény reményében vásárolták, és a fordulatszáméhes erőforrás, valamint a mindenkori kortársakhoz képest igényes futómű nem is okoztak csalódást.
Ahogy annak idején, a Mazda RX-7 vezetése ma is örömöt okoz a gyűjtőknek, feltéve, hogy megfelelő állapotban tudják tartani nagy becsben tartott, különleges kincsüket.
Ez eddig sem volt lehetetlen, hiszen pont a nagy darabszámból adódóan mindig lehetett valahol alkatrészt találni az autókhoz, az eredeti, gyári minőségű cseredarabok viszont – mint minden rég kifutott típus esetében – ritkaságuk és/vagy magas áruk miatt elérhetetlenek voltak a legtöbbek számára. Idén azonban változtat ezen a Mazda, megkezdődik ugyanis az alkatrészek hivatalos újragyártása és forgalmazása.
Természetesen nem az összes alkatrészt fogják az eredeti tervrajzok alapján, az egykori szállítókat is bevonva visszahozni a piacra: első körben azokra a komponensekre koncentráltak, amelyek iránt a legnagyobb kereslet mutatkozik gyűjtői, restaurátori körökben.
Egyelőre az első generációs típus tulajdonosai, szerelői sem részesülhetnek a gyári minőség előnyében, de nekik sem kell csüggedniük, hiszen ahogy az első generációs Mazda MX-5 (NA) alkatrészeinek 2017-es visszatérése után most sor került az RX-7 FC és FD szériáira, úgy a jövőben jó eséllyel tovább bővülhet a Classic Mazda program.
2021 februárjától tehát a második generációs RX-7 harminc különböző alkatrésze, a harmadik szériának pedig 61 cseredarabja lesz megvásárolható a Mazda hagyományos értékesítési csatornáin keresztül – azokkal az alkatrészekkel együtt, amelyek eddig is elérhetők voltak. A rendelkezésre álló komponensekről érdemes érdeklődni, hiszen a gyár ígérete szerint folyamatosan bővítik az eredeti cikkszámokkal jelölt, így könnyen kereshető és katalogizálható komponensek kínálatát.