Hírek

Alternatív üzemanyagok, fenntarthatóság, körforgásos gazdaság: napjainkban ezek azok a hívószavak, amelyek meghatározzák az autóipar fejlődési irányát. A Suzuki azonban már jóval korábban ráérzett ezekre az irányokra: egy sor olyan tanulmányautót mutatott be az évek során, amelyek technológiai vagy ergonómiai szempontból ma is megállnák a helyüket.

Literteljesítménye alapján a legkeményebb sportautók közé kellene tartoznia az új Ford Puma ST-nek, ám háromhengeres, 1,0 literes motorral készül, ami mindenképp komoly mérnöki teljesítmény.

A plug-in hibrid Tonale az Alfa Romeo első zöldrendszámos modellje, amellyel a márka visszafordíthatatlanul elindul az elektromos autózás felé. Már a Tonale alapmodelljei is “elektrifikáltak”, hiszen azokban lágyhibrid hajtással kombinálták a benzinmotort, de plug-in hibrid erőforrással eddig még nem találkozhattunk az Alfa Romeókban. Ráadásul a PHEV Tonale összkerekes, és a komoly menetteljesítményei mellé minimális fogyasztást ígér.

Az ember nem feltétlenül vár világújdonságot egy apró márkától, még ha olyan dinamikusan fejlődik is, mint az MG. A brit-kínai gyártó palettáján mégis találunk olyan modelleket – méghozzá elektromosokat – amelyek kiemelkednek a mezőnyből.

Idén tizenhatodik alkalommal hirdette meg nemzetközi gyermekrajzpályázatát a Toyota. Ezúttal egy magyar kislány munkáját is beválogatták a legjobb alkotások közé.

2025-re a PEUGEOT az európai autómárkák közül a legszélesebb elektromos választékkal rendelkezik majd. Bestsellerét pedig már most lecseréli egy vadonatúj elektromos fastback SUV-re, a „Next-Level” E-3008-ra.

Újabb különleges kiadással gazdagítja európai palettáját a Mazda. A márka kompakt típusaihoz, a Mazda3-hoz és az CX-30 crossoverhez kidolgozott Nagisa kivitel múltidéző színvilágot társít sportos stíluselemekkel.

Nincs kényelmesebb annál, mint amikor autónk közeledtünkre előzékenyen ajtót nyit, majd célhoz érve figyelmesen és diszkréten mindent bezár mögöttünk, amint távozunk. A központi zár kulcs nélküli vezérlése egyike a huszonegyedik század legfontosabb kényelmi szolgáltatásainak – és ki tudja, a Renault nélkül élvezhetnénk-e ma az előnyeit.

Fontos mérföldkőhöz érkezett újkori történelme során a Dacia. 2004 óta több mint nyolcmillió autót adtak el világszerte. Az új fejlesztések jóvoltából ezek a számok egyre gyorsabban növekednek.

Idén is sikeresen szerepelt az Alfa Romeo a német Auto Motor und Sport autós szaklap desingversenyén. A 2023-ban megújult Giulia a középkategóriás autók között, míg az idén ugyancsak faceliftet kapott Stelvio a “nagy terepjáró/SUV” kategóriában lett a legszebb autó a magazin olvasóinak szavazata alapján.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely