Hírek

Magyarország lakossága autóra éhezve érkezett el az 1990-es évekbe. Az autóhiány évtizedei után az új márkakereskedésekből terjedni kezdtek a menő nyugati autók hazánk útjain. Visszaemlékezünk kedvenceinkre a 206-tól a Carina E-ig, az R19-től a Ford Escortig.

Rohamra induló páncélos lovagok, tétován felszálló, irdatlan szappanbuborékok és további varázslatos látomások töltötték be Budapest utcáit az új generációs Kona nemzetközi reklámfilmjében. Na, de mi köze egy tűzokádó sárkánynak egy kompakt szabadidő-autóhoz?!

Néhány éven belül a beavatott kevesek egzotikus különlegességéből globálisan elismert és forgalmazott autógyártóvá kíván növekedni az Alpine. A márka az évtized végére a jelenlegi egy helyett hét különböző modellt fog forgalmazni. A rendkívüli ütemű fejlődés legfőbb oszlopa egy egyedi fejlesztésű, nagy teljesítményű elektromos platform, az APP.

Magyarországon is mélyen elkötelezett rajongóbázisa van a Renault Sport hot hatcheinek és az A110-zel egyedülállót alkotó Alpine sportautójának. Vrabecz József, Doda egy igazi karakter ebből a közösségből, garázsában káprázatos autókkal a Twingo RS-től az A110 GT-ig.

Alternatív üzemanyagok, fenntarthatóság, körforgásos gazdaság: napjainkban ezek azok a hívószavak, amelyek meghatározzák az autóipar fejlődési irányát. A Suzuki azonban már jóval korábban ráérzett ezekre az irányokra: egy sor olyan tanulmányautót mutatott be az évek során, amelyek technológiai vagy ergonómiai szempontból ma is megállnák a helyüket.

Literteljesítménye alapján a legkeményebb sportautók közé kellene tartoznia az új Ford Puma ST-nek, ám háromhengeres, 1,0 literes motorral készül, ami mindenképp komoly mérnöki teljesítmény.

A plug-in hibrid Tonale az Alfa Romeo első zöldrendszámos modellje, amellyel a márka visszafordíthatatlanul elindul az elektromos autózás felé. Már a Tonale alapmodelljei is “elektrifikáltak”, hiszen azokban lágyhibrid hajtással kombinálták a benzinmotort, de plug-in hibrid erőforrással eddig még nem találkozhattunk az Alfa Romeókban. Ráadásul a PHEV Tonale összkerekes, és a komoly menetteljesítményei mellé minimális fogyasztást ígér.

Az ember nem feltétlenül vár világújdonságot egy apró márkától, még ha olyan dinamikusan fejlődik is, mint az MG. A brit-kínai gyártó palettáján mégis találunk olyan modelleket – méghozzá elektromosokat – amelyek kiemelkednek a mezőnyből.

Idén tizenhatodik alkalommal hirdette meg nemzetközi gyermekrajzpályázatát a Toyota. Ezúttal egy magyar kislány munkáját is beválogatták a legjobb alkotások közé.

2025-re a PEUGEOT az európai autómárkák közül a legszélesebb elektromos választékkal rendelkezik majd. Bestsellerét pedig már most lecseréli egy vadonatúj elektromos fastback SUV-re, a „Next-Level” E-3008-ra.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely