Hírek

A Hyundai végső célja, hogy mobilitási szolgáltatóként mindenki számára biztosítsa a közlekedés szabadságát. Ennek égisze alatt most azokon igyekszik segíteni, akik legfontosabb érzékszervük nélkül kénytelenek boldogulni a világban.

Egy nem mindennapi fiatal felfedező, egy mindenre elszánt Ford Explorer, és egy száz évvel ezelőtti, nem e világi teljesítmény hagyatéka: ezek a 2023-as év legizgalmasabb kalandjának az összetevői.

Nagy-Britannia a Dacia egyik legfiatalabb és leglelkesebb piaca. A márka helyi importőre gondolt egyet, és megnézte, milyen állapotban vannak a tíz évvel eladott autóik. Kíváncsiak volnánk egy hasonló, egész Európát lefedő kutatásra, de addig is lássuk, mit tudnak a Dacia jobbkormányos tinédzserei.

Magyarország lakossága autóra éhezve érkezett el az 1990-es évekbe. Az autóhiány évtizedei után az új márkakereskedésekből terjedni kezdtek a menő nyugati autók hazánk útjain. Visszaemlékezünk kedvenceinkre a 206-tól a Carina E-ig, az R19-től a Ford Escortig.

Rohamra induló páncélos lovagok, tétován felszálló, irdatlan szappanbuborékok és további varázslatos látomások töltötték be Budapest utcáit az új generációs Kona nemzetközi reklámfilmjében. Na, de mi köze egy tűzokádó sárkánynak egy kompakt szabadidő-autóhoz?!

Néhány éven belül a beavatott kevesek egzotikus különlegességéből globálisan elismert és forgalmazott autógyártóvá kíván növekedni az Alpine. A márka az évtized végére a jelenlegi egy helyett hét különböző modellt fog forgalmazni. A rendkívüli ütemű fejlődés legfőbb oszlopa egy egyedi fejlesztésű, nagy teljesítményű elektromos platform, az APP.

Magyarországon is mélyen elkötelezett rajongóbázisa van a Renault Sport hot hatcheinek és az A110-zel egyedülállót alkotó Alpine sportautójának. Vrabecz József, Doda egy igazi karakter ebből a közösségből, garázsában káprázatos autókkal a Twingo RS-től az A110 GT-ig.

Alternatív üzemanyagok, fenntarthatóság, körforgásos gazdaság: napjainkban ezek azok a hívószavak, amelyek meghatározzák az autóipar fejlődési irányát. A Suzuki azonban már jóval korábban ráérzett ezekre az irányokra: egy sor olyan tanulmányautót mutatott be az évek során, amelyek technológiai vagy ergonómiai szempontból ma is megállnák a helyüket.

Literteljesítménye alapján a legkeményebb sportautók közé kellene tartoznia az új Ford Puma ST-nek, ám háromhengeres, 1,0 literes motorral készül, ami mindenképp komoly mérnöki teljesítmény.

1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely