Hírek

Rövid és hosszú távú szállítási feladatokra egyaránt optimális, fenntartható és környezetbarát mobilitási megoldást dolgozott ki a Peugeot és a Stellantis. A Peugeot e-Expert Hydrogen modell kompromisszumok nélkül használható már most, praktikuma pedig évről évre nőni fog.

Biztos sokaknak feltűnt, hogy miért negyedik, és nem utolsó rész a cím, hisz a legújabb Wrangler generáció viseli a JL kódot. Mint az előző cikkekből is már kiderülhetett, a Jeep Wrangler egy olyan jármű, ami immáron több, mint 30 éves történelmével büszkén újul meg időről-időre, és azt gondolom, illetve remélem, hogy jónéhány generációt köszönthetünk majd a jövőben is.

Új modellváltozatokkal jelentkezett az Abarth. Idén ünnepli 60. Évfordulóját a Fiat-Abarth 850 TC, a márka első olyan autója, amelynek nevébe belekerült a “Turismo Competizione” elnevezés.

Pontosan huszonöt év különbséggel kétszer is diadalra emelkedett – szó szerint – a Peugeot a motorsportok egyik legkülönlegesebb műfajában. Történetünk elsősorban a későbbi alkalomról szól, de nem volna teljes az első említése nélkül.

2001-ben, már a Jeep DaimlerChrysler korszakában JK kódnéven megkezdődött a Wrangler harmadik generációjának fejlesztése. Az alapkoncepció az elődökhöz hasonlóan létraalvázra, merevhidas felfüggesztésre és különálló karosszériára épült, de szempont volt továbbra is a lehajtható szélvédő és a levehető ajtók is.

Három, egymástól teljesen független területen ért el áttörést a Hyundai hidrogéntechnológiája. A Nexo üzemanyagcellás szabadidőjármű Ausztráliában vetette meg a lábát, a vállalat hidrogénhajtású nehéz teherjárműve Hollandiában talált új partnerekre, míg a motorsportrészleg egy egyetemi diákcsapatnak segít hidrogénüzemű versenyautót építeni.

A Suzuki fantasztikus mérföldkőhöz ért abban a piaci szegmensben, amelyet hatvanhat évvel ezelőtt maga teremtett meg. A japán kei-car, avagy mikroautók kategóriájában átlépte a 25 millió darabos álomhatárt – a tényleges gyártási számok pedig ennél is magasabbak.

Amikor már lassan úgy tűnik, hogy az utakon szinte mindenki városi terepjáróval- szebben fogalmazva szabadidőautóval - jár, akkor könnyű elcsábulni és valami testesebb, magasabb építésű autó után nézni. De szerencsére vannak olyan átmenetek, amikor a klasszikusabb formát sem kell elengedni, mégis követhetjük a divatot. Ráadásul, ha olyan “paprika narancs” színben tesszük ezt, mint amit ehhez a Fiat Tipo Crosshoz kínálnak, még ki is tűnhetünk a tömegből.

Mielőtt Nakada Naoki főmérnök megalkotta a Nissan új generációs, villamosított e-Power hajtásláncát, egy egészen más fejlesztési területen dolgozott: neki köszönhettük minden idők egyik legnagyszerűbb sportautójának zseniális motorját.

1994 - 2025 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely