A Ford szinte gyári állapotban indította el a vadonatúj Ranger Raptort a világ legkeményebb terepraliján; a legkomolyabb változás annyi volt, hogy bioüzemanyagot tankoltak bele.
Ha gyilkos off-road versenyekről van szó, mindenkinek a Dakar jut eszébe, pedig van ennél sokkal gonoszabb futam is: a Mexikóban évente megrendezett Baja 1000. Itt állította rajthoz a Ford Performance a vadonatúj Ranger Raptort, amit most szándékosan nem nevezünk versenyautónak, hiszen a biztonsági kiegészítőktől és a gumiabroncsoktól eltekintve gyakorlatilag egy sorozatgyártású pickupot küldtek a mexikói pokolba.
Meg kell hagyni, az autó elég strapabírónak bizonyult. A Ranger Raptor egyetlen műszaki hiba nélkül gyűrte le az 1000 mérföldes, vagy kb. 1600 kilométeres távot, amit sivatagi szakaszok, meredek lejtők és kemény kaptatók tarkítottak. A pihenőkön persze szokás szerint cserélték a versenytempóban elkopott fékbetéteket, de pár ilyen apróságtól eltekintve a szerelőknek nem akadt sok dolguk.
Meg kell hagyni, az autó elég strapabírónak bizonyult. A Ranger Raptor egyetlen műszaki hiba nélkül gyűrte le az 1000 mérföldes, vagy kb. 1600 kilométeres távot, amit sivatagi szakaszok, meredek lejtők és kemény kaptatók tarkítottak. A pihenőkön persze szokás szerint cserélték a versenytempóban elkopott fékbetéteket, de pár ilyen apróságtól eltekintve a szerelőknek nem akadt sok dolguk.
Ők inkább az autó felkészítésénél izzadtak meg, mert alig pár hetük volt arra, hogy a Ranger Raptorba minden előírásos versenykiegészítőt beépítsenek. Ezek elsősorban a biztonságot szolgáló elemek, a versenyre való kerekek és a gumiabroncsok, világítótestek voltak, és persze az üzemanyagtartályt is kicserélték egy 160 literes tankra. Külön érdekesség, hogy a tartályba nem valami speciális versenykeveréket töltöttek, hanem a Shell karbonszegény bioüzemanyagát, ami több mint 30 százalékos arányban tartalmaz fenntartható forrásból származó összetevőket. A csökkentett mennyiségű fosszilis anyagot tartalmazó üzemanyag fontos szerepet játszhat abban, hogy a Ford közelebb kerüljön 2035-re előirányzott szénsemlegességi céljához, és – ahogy a vállalat globális fenntarthatósági és homologizációs igazgatója, Cynthia Williams fogalmazott – a motorsport felgyorsíthatja ezeknek az alternatív üzemanyagoknak a bevezetését és elterjedését.
Az már csak hab a tortán, hogy a gyilkos verseny végeztével az autót nem trélerrel szállították el a csapat bázisára, hanem a saját lábán ment vissza Mexikóból a kaliforniai Riverside-ba, szóval úgy tűnik, nem viselte meg különösebben a világ egyik legkeményebb próbatételének tartott Baja futam.