Ranger-változatokból sosem elég, a Ford Pro pedig két újabb variánst is bemutatott – ezúttal kifejezetten azok számára, akik a kemény terepek meghódítására vágynak akár a munka, akár a szórakozás miatt.
Európa legkelendőbb pick-upja mindig is magabiztosan hagyta maga mögött az aszfaltozott utakat, de a Ford még ezt is tovább fokozta a Ranger Wildtrak X és a Ranger Tremor megalkotásával. Az autóiparban gyakran úgy születnek az új modellváltozatok, hogy az alapjármű kap néhány dizájnelemet vagy gazdagabb lesz a felszereltsége, a Ford viszont – stílszerűen – rögösebb utat választott.
Átdolgozták a futóművet, 26 mm-rel növelve a hasmagasságot és 30 mm-rel szélesítve a nyomtávot, a sztenderd lengéscsillapítókat pedig nagy teljesítményű, helyzetérzékelős Bilstein-egységekre cserélték, amelyek a rugóút teljes hosszában megfelelő csillapítóerőt adnak, de az országúton is kényelmes futást biztosítanak. Mindkét autó megkapta azt az új állandó összkerékhajtási rendszert, amit a mérnökök csak úgy emlegetnek, hogy ’kapcsold be, és felejtsd el’, mert a rendszer mindig garantáltan a legjobb vonóerő-átadást és nyomatékelosztást biztosítja. A műszaki változtatások közt megtaláljuk még a nagyobb igénybevételre tervezett kormányszervót és az acél kartervédő elemet is, így az új Rangerek tényleg magabiztosan mozoghatnak a terepen.
A Ford egyébként azért készített egyszerre két, műszakilag szinte azonos off-roadert, mert az egyiket láthatóan szabadidős célokra, a másikat pedig főleg munkára szánta. Ez egyértelműen megmutatkozik a Wildtrak X felszereltségében, amelyben egy sor, kifejezetten terepezésre fejlesztett rendszer található; például a fordulókört 25 százalékkal szűkítő, így a szűk ösvényeken nagyon hasznos kanyarodási asszisztens (ez fékezésalapú nyomatékvektor-szabályozással működik), vagy a 32 km/óráig beállítható tereptempomat, sőt mostantól az eddig csak a Ranger Raptorhoz kínált ’sziklán araszolás’ üzemmód is rendelkezésre áll.
A Tremor változatról már első pillantásra kiderül, hogy a terepen végzett kemény munkához tervezték. Erről árulkodnak a jól látható vonószemek, a markáns, hosszan hátranyúló bukócső és az alumíniumöntvény oldalfellépők. Míg a Wildtrak X kabinjában mindent igényes velúr borít, a Tremor műbőrrel kárpitozott utastere gyakorlatilag slaggal is tisztítható, sőt egy előre bekábelezett mennyezeti kapcsolócsomag is rendelhető az autóhoz, ami hat bemenetet kínál a csörlők, fényhidak és más funkcionális tartozékok kezeléséhez.
A két új modellvariáns érdekes újdonsága a szegmensben elsőként kínált rugalmasan állítható tetőcsomagtartó. Az egyedülálló megoldás lényege, hogy egy előre-hátra csúsztatható állvánnyal egészítették ki a tetőcsomagtartót, így a hosszú tárgyakat a tetőmagasság fölött lehet szállítani, nem pedig a fülke és a platóhátfal közé beszorítva; ezzel nemcsak biztonságosabb a szállítás, hanem a platón is hasznos hely szabadulhat fel. A keret statikus terhelhetősége 250, dinamikus teherbírása 80 kg.
A Wildtrak X pick-upot a bevált 2,0 literes EcoBlue dízelmotor hajtja. A 205 lóerős erőforrás legnagyobb forgatónyomatéka bődületes 500 Nm; az állandó összkerékhajtási rendszerhez tízfokozatú automata sebességváltón keresztül jut el a nyomaték. A Tremor arra a munkaeszköznek tervezett Ranger XLT-re épül, amelynek kétliteres dízelmotorja 170 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 405 Nm; a sebességváltó hatfokozatú automata.