Idén a hazai piacon is megjelent a Ford első olyan elektromos autója, ami alapjait tekintve is villanyautónak készült. Neve különösen jól cseng a márka ismerői számára, nosztalgikus dallamok helyett azonban egészen új történetet mesél.
Mostantól két meghatározó Mustang modell is szerepel a piacon. A klasszikus kupé és kabrió mellett a Ford első nagy volumenben gyártott, eleve villanyautónak fejlesztett modellje is ezt a nevet viseli. A Mustang Mach-E azonban nem arra született, hogy leváltsa a márka ikonikus sportautóját, sokkal inkább azért, hogy hagyatékát átmentse az új generációk számára.
A Ford Mustangok tehát maradnak, ahogy az igazán stílusos V8-as motorjuk is – sőt, a legújabb fejlemények szerint mostantól kizárólag ebben a konfigurációban kínálja őket a gyár –, mellettük pedig a névrokon egy egészen más irányt jelöl ki. A Mach-E ugyanis nem egyedi példány: előfutára azoknak az elektromos modelleknek, melyeket a Ford a közeljövőben tervez piacra dobni.
A név kötelez, a Mach-E vonásai mind a legendás pony car stíluselemeit idézik, a hátsó sárvédő fölötti domborítástól a hosszú gépháztetőig, a fényszórók formájától a hátsó lámpák sziluettjéig. Hogy magasabb és négyajtós? Attól még tökéletesen felismerhető a Mach-E, amely egy ötletes trükköt alkalmazva rejtett kilincsekkel leplezi oldalajtói számát, és így még inkább rájátszik a kupés vonásokra. Közben ugyanakkor olyan tágas, amilyen tágas csak egy nagy tengelytávú, sík padlójú villanyautó tud lenni. Öt főnek kínál kényelmes helyet, és a csomagoknak is jut majd’ fél köbméternyi hely, megosztva a hátsó és az első csomagtartó között.
A név kötelez, a Mach-E vonásai mind a legendás pony car stíluselemeit idézik, a hátsó sárvédő fölötti domborítástól a hosszú gépháztetőig, a fényszórók formájától a hátsó lámpák sziluettjéig. Hogy magasabb és négyajtós? Attól még tökéletesen felismerhető a Mach-E, amely egy ötletes trükköt alkalmazva rejtett kilincsekkel leplezi oldalajtói számát, és így még inkább rájátszik a kupés vonásokra. Közben ugyanakkor olyan tágas, amilyen tágas csak egy nagy tengelytávú, sík padlójú villanyautó tud lenni. Öt főnek kínál kényelmes helyet, és a csomagoknak is jut majd’ fél köbméternyi hely, megosztva a hátsó és az első csomagtartó között.
Az autó ismert, de újragondolt vonásai bent teljesen új koncepció alapján készült utasteret rejtenek. Semmihez sem hasonlít, a belső látványt 15,5 colos álló kijelző uralja a műszerfal közepén, ekkorát még egyetlen Fordba sem szereltek. Logikusan felépített kezelőfelület szolgálja a sofőrt és az első utast. Mert bár fizikai klímakezelő szervek nincsenek, a kijelző alsó sávja kizárólag ezt a célt szolgálja. Ezen a részen találjuk a szellőzés digitális paneljét, középen egy jókora, többfunkciós tekerővel. Fölötte a kijelző nagy része az autó többi beállításainak, valamint a multimédiának és navigációnak ad teret. A kormány mögött is digitális a kijelző, egy keskeny sáv, mely a szükséges információkat mutatja a sofőrnek. Az utastér felületeit bőr, puhított műanyag és egy egészen különleges szövet borítja – utóbbi rejti a B&O audiorendszer hangszóróit a műszerfalon és az ajtókon.
Míg névadója minden esetben hátsókerék-hajtású, a Mustang Mach-E létezik összkerékhajtású kivitelben is – ahány hajtott tengely, annyi villanymotor dolgozik az autóban. Az akkumulátor lehet 68 vagy 88 kWh kapacitású (ez már a nettó, ténylegesen kihasználható érték). Az előbbi esetén 269 lóerős összteljesítményt kapunk, akár egyetlen, hátsó villanymotorral, akár dupla motorral, összkerékhajtással rendeljük meg az autót. A nagy kapacitású akkumulátornál már eltérő a 2WD és 4WD kivitelek teljesítményszintje: az előbbi 294 lóerős, az utóbbi összesen 351 lóerőt biztosít. Mindkét konfigurációjú akkumulátort vízhűtés temperálja, hogy a töltés és a hatótávolság is kiszámítható legyen. És hogy mennyi is az annyi? A kisebbik akkumulátor 400-440 kilométerre, a nagyobbik 540-610 kilométerre elegendő – ezek az új WLTP norma szerint mért értékek, amelyek megbízhatóan közel állnak a valós használat során tapasztalt hatótávolsághoz. A legmesszebb értelemszerűen a 88 kWh-s, hátsókerék-hajtású verzió jut egy töltéssel. Ez a bizonyos töltés pedig történhet akár 150 kW-tal is, 30 perc alatt 80 százalékra juttatva az akkut; vagy váltóáramról 11 kW-tal, 8 óra alatt csordultig töltve a padló alá rejtett áramtárolót.
A jövő azonban nem csak hatékony, de káprázatos is. Ezzel a Ford is tisztában van, ezért a Mustang Mach-E például nem csak speciális hajtásláncával varázsolja el tulajdonosát, hanem előremutató digitális szolgáltatásaival is. Egyáltalán nincs például szüksége kulcsra. Az autót mobiltelefonunkkal is nyithatjuk és indíthatjuk, a telefonon tárolt digitális kulcsot pedig szabadon megoszthatjuk bárkivel, akár csak egy fényképet.
A Mustang Mach-E az első, de távolról sem az utolsó teljesen elektromosnak készült Ford, hamarosan újabb modelleket ismerhetünk meg. Szerény kezdetek? A Ford Mustang Mach-E esetében erről biztosan nem beszélhetünk! A cég a lehető legmagasabbra tette a lécet, és alig várjuk, hogy megismerjük, milyen elektromos újdonságokkal kápráztat el legközelebb.
A Mustang Mach-E az első, de távolról sem az utolsó teljesen elektromosnak készült Ford, hamarosan újabb modelleket ismerhetünk meg. Szerény kezdetek? A Ford Mustang Mach-E esetében erről biztosan nem beszélhetünk! A cég a lehető legmagasabbra tette a lécet, és alig várjuk, hogy megismerjük, milyen elektromos újdonságokkal kápráztat el legközelebb.