A világ két pontján rövid időn belül két, egyenként egymilliárd dollár értékű beruházásba kezdett a Ford. A környezet védelme mindkét helyszínen központi szerephez jut a fejlesztésekben.
A jövőről való gondoskodás a válság közepén sem szűnhet meg a Fordnál, amely február során Európában és Dél-Afrikában is jelentős beruházásokat indított útjára.
A jövőről való gondoskodás a válság közepén sem szűnhet meg a Fordnál, amely február során Európában és Dél-Afrikában is jelentős beruházásokat indított útjára.
Az utóbbi a Ford egyik legkeresettebb globális típusának, a Ranger pickupnak a gyártását modernizálja. A térségben jóformán példátlan léptékű beruházással nem csak megnövelik a gyártási kapacitást (a jelenlegi évi 168 ezer helyett 200 ezerre), de a gyártás hatékonyságát, környezeti terhelését és minőségét is javítani fogják. A megújuló gyártóüzem már 2022-től emelt kapacitással dolgozik. A gyártás több fázisában is nagy sebességű, rendkívül precízen dolgozó robotokra bízzák a munkát, míg a karosszériagyártó üzemben mostantól automatizált rendszer mozgatja a présformákat. Mindez azonban nem jár munkahelyek elvesztésével, sőt: a fejlesztés több mint 10 ezer új munkahelyet teremt a gyárban, illetve a beszállítói hálózatban.
Nem kevésbé fontos, hogy a Ford dél-afrikai üzeme a most eszközölt beruházásoknak is köszönhetően 2024-re teljesen önfenntartóvá és szénsemlegessé válik, azaz a vállalat globális hálózatában az elsők között lesz képes teljes mértékben lokálisan előállított, megújuló energia felhasználásával, belső forrásokra támaszkodva működni. Ennek első lépéseként szolárcellákkal fedték be a kihajózásra váró autók tárolására szolgáló, 4200 férőhelyes területet. A dél-afrikai projekt fontos lépés a Ford ambiciózus klímavédelmi programjában, amely 2035-re minden gyártólétesítményét kizárólag helyi, fenntartható forrásból származó energiával készül üzemeltetni, 2050-re pedig vállalati szinten is megvalósítaná a teljes szénsemlegességet.
A környezet védelme a Ford európai fejlesztéseiben is központi szerepet játszik. Hamarosan megkezdődik ugyanis a vállalat kölni gyárának tisztán elektromos járműveket előállító mintaüzemmé való átalakítása. Az európai autóipar egyik legnagyobb létesítményében már 2023-ban megkezdődik a Ford első tisztán elektromos tömegpiaci személyautójának a gyártása, amelyet később egy második modell is követhet.
Az egymilliárd dolláros beruházás annak a szintén most meghirdetett, szélesebb körű villamosítási stratégiának az egyik pillére, amelynek keretében 2026 derekára a Ford európai személygépkocsi-kínálatának minden tagját felszereli emissziómentes közlekedésre képes (plug-in hibrid vagy tisztán elektromos) hajtáslánccal, 2030-ra pedig teljes egészében kivezeti portfóliójából a belső égésű motorokat, azaz kizárólag elektromos hajtású típusokat fog gyártani és forgalmazni. Hasonló célokat jelöltek ki a haszonjármű-üzletágban: itt 2024-től minden modell elérhető lesz zéró károsanyag-kibocsátásra képes kivitelben, 2030-ra pedig a flotta kétharmada kizárólag ilyen, hálózatról tölthető hajtáslánccal készül majd.