Egy francia használt autó, ami tuti tipp.
Merőben alulértékelt, nulla presztízsű használt autó a Citroën Xsara. Ez a szerencséje mindazoknak, akik olcsón keresnek megbízható technikájú, vékony pénztárcával is fenntartható autót. Rengeteg ember venne félmillió forint alatt használt autót, amivel eljut dolgozni, amivel megoldható a család mobilitása, amin a gyerek megtanulhat vezetni. Aki egy használt autóban nem önkifejezési eszközt keres, nem akar vele senkinek imponálni, egyszerűen a normál karbantartáson túl minél kevesebb szervizkiadással szeretne járni vele, annak a Suzuki Wagon R+-nál kényelmesebb és nagyobb autót is tudunk mondani használtan: a Citroën Xsarát.
Különösen a szívó benzines japán autókkal vesződőknek lenne érdemes a Citroën Xsarákra is gondolnia, mert egy 323 BJ-vel, hatodik generációs Civic-kel, de még a 2008 előtti Mitsubishi Lancerekkel összevetve is ég és föld ezek és a Citroën Xsarák gyári rozsdavédelme.
Egy 23 éve, 1997-ben bemutatott autótól a Xsara ütközésbiztonsága vállalható, de elmarad a kortárs Focus I vagy a G Astra teszteredményétől. Az Euro NCAP vizsgálatát három csillaggal zárta, ami elfogadható utasvédelem ebben az árkategóriában. 2000 őszén a modellfrissítéssel az autó karosszériamerevségén javított a gyár.
Egy 23 éve, 1997-ben bemutatott autótól a Xsara ütközésbiztonsága vállalható, de elmarad a kortárs Focus I vagy a G Astra teszteredményétől. Az Euro NCAP vizsgálatát három csillaggal zárta, ami elfogadható utasvédelem ebben az árkategóriában. 2000 őszén a modellfrissítéssel az autó karosszériamerevségén javított a gyár.
Ha megnézitek, nagyon sok Xsara fut hűtőmaszk nélkül, mert a műanyag díszrács rögzítése elenged és leesik az orrmaszk. Mivel ez típushiba, a bontókban nincs vagy sokba kerül. Ahol még megvan a díszrács, ott is gyakori az embléma felső nyilának leesése.
A márkalogó, a kettős nyíl, a double chevron az André Citroën-féle nyílfogazású fogaskerékből született. A letörő külső kilincs pótlására a bontott mellett van utángyártott is.
Egy ötajtós Xsara tágas belső teret kínál a modellfrissítésig 4167, a ráncfelvarrás után 4188 mm hosszúságú karosszériájával.
A ferdehátú csomagtartója kiemelkedő a kategóriában 408 literes térfogatával. A kombié alapesetben 517 literes.
A márkalogó, a kettős nyíl, a double chevron az André Citroën-féle nyílfogazású fogaskerékből született. A letörő külső kilincs pótlására a bontott mellett van utángyártott is.
Egy ötajtós Xsara tágas belső teret kínál a modellfrissítésig 4167, a ráncfelvarrás után 4188 mm hosszúságú karosszériájával.
A ferdehátú csomagtartója kiemelkedő a kategóriában 408 literes térfogatával. A kombié alapesetben 517 literes.
Egyszerű műanyag elemeivel minőségérzetben egy új Xsara nem állta a versenyt a négyes Golffal. Más a helyzet a tényleges minőségével, mert az utastér nem öregszik csúnyán. A szépséghibák közé tartozik a befúvórácsok vízszintes lamelláinak törése, paradox módon sokszor az utas oldalán, nem a vezetőén.
Az I-es Xsarák baja a műszerfal közepére, fent elhelyezett elektromos ablakemelő-kapcsolók keretének törése és a kapcsolók benyomódása, ami megakadályozza használatukat. Otthoni barkácsolással javítható a gond, ami az átdolgozott modellnél már nem fordul elő a kapcsolók lecserélésének köszönhetően.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2020/01/22/hasznalt-auto-citroen-xsara-hasznaltan/
Az I-es Xsarák baja a műszerfal közepére, fent elhelyezett elektromos ablakemelő-kapcsolók keretének törése és a kapcsolók benyomódása, ami megakadályozza használatukat. Otthoni barkácsolással javítható a gond, ami az átdolgozott modellnél már nem fordul elő a kapcsolók lecserélésének köszönhetően.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2020/01/22/hasznalt-auto-citroen-xsara-hasznaltan/