Lehet, hogy még nem hallottál róla, de a Chery napjaink autóiparának meghatározó szereplője. A céget csak 1997-ben alapították, majd 2001-ben kezdett autókat exportálni Kínából, utóbbi pedig annyira jól megy, hogy huszonkettedik éve vezetik a kínai autóexport-versenyt.
Európában a Chery először csak az almárkáival (Jaecoo, Omoda) mutatkozott be, azonban a várakozásoknak megfelelően 2025 második felében a névadó márka autóinak árusítását is megkezdték. Noha a Chery szabadidőjárműveket (Tiggo modellcsalád) és szedánokat (Arrizo) is gyárt, hozzánk egyelőre előbbiek jönnek. Első körben a kisebb Tiggo 7 és a középkategóriás Tiggo 8 érkeztek, mindkettő benzines és plug-in hibrid hajtáslánccal. Hamarosan azonban kibővül a kör, 2026-ban már várható a Tiggo 4 és 9 is.
Európában a Chery először csak az almárkáival (Jaecoo, Omoda) mutatkozott be, azonban a várakozásoknak megfelelően 2025 második felében a névadó márka autóinak árusítását is megkezdték. Noha a Chery szabadidőjárműveket (Tiggo modellcsalád) és szedánokat (Arrizo) is gyárt, hozzánk egyelőre előbbiek jönnek. Első körben a kisebb Tiggo 7 és a középkategóriás Tiggo 8 érkeztek, mindkettő benzines és plug-in hibrid hajtáslánccal. Hamarosan azonban kibővül a kör, 2026-ban már várható a Tiggo 4 és 9 is.