Tíz másik Alpine kijönne ennek az árából

Tíz másik Alpine kijönne ennek az árából

Az Alpine történetének egyik különösen izgalmas epizódját eleveníti fel egy lengyel-olasz-francia koprodukció.
Az AGTZ Twin Tail új jelentést ad a kettő-az-egyben fogalmának.
Az Alpine A220 a tökéletes példája annak, hogy a teljesítmény és a siker nem feltétlenül függ össze egymással.

Az 1960-as években a francia manufaktúra mindent feltett arra, hogy diadalt arasson a Le Mans-i 24 órás versenyen.

Hosszas próbálkozások és számtalan prototípus után 1968-ban lépett színre az A220, egy radikális formavilágú modell.

Az optimális aerodinamika érdekében tervezői rendkívül hosszú farrészt építettek a versenyautóra, amely azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Az Alpine ezt követően évekre visszavonult a hosszútávú autóversenyzéstől, a cég mérnökei azonban nem törődtek bele a kudarcba: a négy versenyautó egyikének lemetszették hosszú hátsó függelékét. A 30 centiméteres kurtítás nyomán jóformán megszűnt az A220 hátsó túlnyúlása, így ideálissá vált arra, hogy szűk közúti raliversenyeken vessék be. Ezt meg is tették, és bár bajnoki címet nem szerzett, jó néhány futamgyőzelemmel bizonyította az alapkonstrukció versenyképességét.
Részben a történet, részben az A220 sajátos, kettős esztétikuma ragadta meg a lengyel Jakub Pietrzak fantáziáját. A luxus-sportkocsik forgalmazásával foglalkozó, autóbolond Pietrzak gondolt egy merészet: felvette a kapcsolatot a Zagatóval, és közösen egy egyedülálló kettő-az-egyben karosszériát terveztek.
„Szembe kell néznünk azzal, hogy napjainkban egyre nehezebb pusztán műszaki jellemzőkkel kiemelkedni a mezőnyből, és ez a jövőben, az elektromos autók térnyerésével egyre inkább így lesz” – foglalta össze érvelését Pietrzak, és valóban: az AGTZ Twin Tail névre keresztelt dizájn minden, csak nem átlagos. Már a mélyen ülő fényszórók is az A220-ast idézik, az igazi nagy szám azonban a far, amiből rögtön kettő van: a csomag tartalmaz egy felerősíthető toldalékot, ami meglepő hitelességgel adja vissza az A220 Longtail hangulatát.
A koncepció és a formai részletek önmagukban is méltón tisztelegnek a francia motorsport emlékezetes alakja előtt, a lényeg azonban még csak most jön: műszaki alapként ugyanis az Alpine A110-est választotta a lengyel-olasz alkotópáros. Mindössze tizenkilenc példányt készítenek a példa nélkül álló különlegességből, amihez ráadásul az eredeti versenyautó fényezését idéző matricacsomag is rendelhető.
Egy szépséghibája mégis van a projektnek: az AGTZ Twin Tail vételára 650 ezer euró, azaz 257 millió forint. Ennyi pénzből pedig akár tíz Alpine A110-est is vásárolhatnánk, de az extrém tudású A110 R-ből is kijönne hat darab – vagy ha máshogy számolunk, a széria mind a négy kiviteléből (A110, A110 S, A110 GT és A110 R) vehetnénk kettőt-kettőt. Végső soron pedig majdnem mindegy, hogy döntünk: minden olyan történet, amely azzal indul, hogy szert teszünk egy Alpine-ra, csak jól érhet véget…

GALÉRIA - ALPINE AGTZ TWIN TAIL - ÚJ

GALÉRIA - ALPINE AGTZ TWIN TAIL - EREDETI