Győzelmet hozott a ralilegendák randevúja

Győzelmet hozott a ralilegendák randevúja

hirdetés
Először próbálta ki az Alpine A110 versenyváltoztatát minden idők legsikeresebb ralipilótája, Sébastien Loeb. A találkozás azonnal sikert hozott, a páros megnyerte a Mont-Blanc Morzine ralit.
Utoljára a 2021-es Rallye Antibes Côte d'Azur végén ünnepelhetett összesített győzelmet az Alpine, az idei Rallye Mont-Blanc Morzine azonban meghozta a rég kiérdemelt áttörést: a kilencszeres WRC-bajnok Sébastien Loeb és navigátora, Laurène Godey nem csak saját géposztályukban, de a teljes mezőnyben a legjobb időt futották. Az élő ralilegenda a bajnokságon kívül, színtiszta szakmai érdeklődésből ült be az Alpine A110 Rallye GT+ volánja mögé. „Már jó ideje figyeljük, hogy milyen jól teljesítenek az Alpine-ok. Különösen a gyors szakaszokon ütőképesek, köszönhetően kiegyensúlyozott viselkedésüknek.”

Loeb emberfeletti rutinja ellenére is tudott meglepetést mutatni neki az autó. „Soha nem raliztam még hátsókerék-hajtású autóval, ráadásul a versenyt sem ismerem annyira, több szakaszon is most jártam először.
De azonnal otthonosan éreztem magam a volán mögött, és az első napon gyorsan összeszoktunk a kocsival. Laurène-nel kivételesen élvezetes hétvégét tudhatunk magunk mögött. Fantasztikus volt a közönség, a francia ralibajnokság magas színvonalú, Ludovic Godard és csapata pedig pokolian jó autót rakott össze!” 

Hatalmas elismerés ez egy akkora legendától, mint Sébastien Loeb, aki 1999 és 2022 között 184 ralin vett részt, és ebből 80-at megnyert. Összesen kilenc WRC világbajnoki címet szerzett, de első számú sportágán kívül kipróbálta magát ralikrosszban, a túraautózásban és a terepraliban is. Járt a Dakaron, versenyzett Le Mans-ban, és rekordot döntött a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen.
Az autó, amivel Loeb is versenyzett, az Alpine ralicsapatának legújabb fejlesztése. Az idén májusban bemutatott Alpine A110 Rallye GT+ módosított aerodinamikával és tovább finomított mechanikus részletekkel öregbíti annak a márkának a hagyatékát, amely létezésének minden szálával a motorsporthoz kötődik, hiszen az 1950-es évek derekán pont a ralisport hívta életre. Az azóta eltelt évtizedekben számtalan sportsiker fűződik a márka nevéhez, miközben közúti típusai közvetlen rokonságban álltak a versenyautókkal. Nincs ez másképp ma sem, hiszen az Alpine A110 Rallye GT+ alapjául szolgáló kupé az egyik utolsó hiteles képviselője annak a korszaknak, amikor a sportautók az ösztönök szintjén kapcsolódtak össze pilótájukkal, és a vezetés élményét nem az elektronika, hanem a tökélyre hangolt mechanikus elemek összjátéka határozta meg.