alpine-110

Forma-1-essel parádézott az új Alpine

Minden eddiginél nagyobb szabású márkatalálkozót szerveztek a franciaországi Dieppe városában az Alpine márka rajongói számára. A rendezvényen különleges programokkal emlékeztek a cégalapító Jean Rédélé születésének századik évfordulójára.
Jean Rédélé 1922. május 17-én született egy észak-franciaországi kikötővárosban – bizony, az autóversenyzőből lett konstruktőr, az Alpine márka megálmodója alig néhány héttel ezelőtt ünnepelte volna századik születésnapját.
Noha úgy lett volna stílusos, ha 110 darab autó vonul fel a városban, igazodva az Alpine ikonikus típusjelzéséhez, ehhez túlságosan sokan rajonganak a márkáért: tízszer ennyien vettek ugyanis részt a programon. Több mint ezeregyszáz Alpine sportkocsi – régiek és vadonatújak, eredeti állapotúak és tulajdonosaik pontos elvárásai szerint módosítottak – dübörgött végig a tengerparti város utcáin.
A hosszú járműsort a felvonulás legnagyobb szenzációja: az BWT Alpine F1 csapat versenyautója vezette fel, amely most először tette tiszteletét a város közútjain. Oldalán egy különleges kivitelű, limitált széria: az Alpine A110 GT Jean Rédélé első példánya gurult. A márka alapítójának nevét viselő kupét Jean Rédélé kedvenc szürke árnyalatára fényezték, teteje minden esetben fényes feketében pompázik; a színkombináció a fekete keréktárcsák és az ezüst színű féknyergek párosában köszön vissza. Az utastérben szürke öltésekkel varrott fekete bőrkárpitozás teremt szinergiát a külső megjelenéssel, és természetesen – ahogy az az igazán limitált szériáknál illik – a sorszámozott plakett sem hiányzik. A különkiadásból pontosan száz darab készül majd, de csak kilencvenkilenc eladó: a 001-es sorszámú autót ugyanis a felvonulás végén Jean Rédélé özvegyének, Michelle Rédélé asszonynak ajándékozta a gyár.
Ahogy a neve is sejteti, az Alpine A110 GT Jean Rédélé műszakilag megegyezik az A110 GT modellel. A tavaly év végén bevezetett kivitel igazi nagy sebességű túrakupé, amely igazi arany középutat testesít meg a családban. Sportosabb fivérétől örökölte annak 300 lóerős motorját és sportkipufogóját, és ahhoz hasonlóan 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Annak feszes hangolású, ültetett futóműve helyett ellenben kényelmesebb rugózást, keskenyebb abroncsaival könnyebb vezethetőséget, bőrkárpitozású komfortüléseivel pedig hosszú távon is pihentető utazási élményt kínál.