Hatalmas lendülettel indította az új évet a Suzuki. A Delhi Autószalonon három olyan szabadidőjárművet mutatott be a gyártó, amelyek itt, Európában is csodálatos távlatokat nyitnak a vásárlók előtt.
Noha a Suzuki Motor Corporation összes gyártási darabszámait tekintve nem tartozik az autóipar legnagyobb szereplői közé, a kisautók műfajában kulcsfontosságú szakértőnek, meghatározó tényezőnek számít. Magas szintű kompetenciáját jól mutatja, hogy a globálisan egységes modelleken túl fő piacain egyedi fejlesztésű, helyi igényekhez igazodó típusokkal és technológiákkal erősíti pozícióit. Bár ezek a típusok nem minden esetben lépnek át a regionális határokon, technológiai és formai megoldásaik előbb vagy utóbb a Suzuki teljes palettáját erősítik.
Ezért olyan izgalmas az a három modell, amelyet Indiában, a január elején megrendezett Delhi Autószalonon mutatott be az autógyártó. Közülük kettő hamarosan érkező sorozatgyártású típusok közvetlen előfutáraként lépett színre, míg a harmadik távolabbi, ám annál izgalmasabb lehetőségeket vázol.
Az ötajtós Suzuki Jimny nem igényel magyarázatot. A negyedik generációs terepjáró tengelytávját 2590 mm-re (+340 mm), teljes hosszúságát 3985 mm-re (+435 mm) növelték, így az utasok immár az első ülések billentése nélkül juthatnak be a hátsó üléssorra. Itt újratervezett ülések, valamint módosított burkolatok várják őket. A hajtáslánc változatlan marad: az 1,5 literes benzinmotorhoz ötfokozatú kézi vagy négyfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. Alapfelszerelés az összkerékhajtás, a felező, a merev tengelyek és a létraváz. Vagyis megmaradt a komoly terepképesség, de praktikusabb karosszériába csomagolva.
Az ötajtós Suzuki Jimny nem igényel magyarázatot. A negyedik generációs terepjáró tengelytávját 2590 mm-re (+340 mm), teljes hosszúságát 3985 mm-re (+435 mm) növelték, így az utasok immár az első ülések billentése nélkül juthatnak be a hátsó üléssorra. Itt újratervezett ülések, valamint módosított burkolatok várják őket. A hajtáslánc változatlan marad: az 1,5 literes benzinmotorhoz ötfokozatú kézi vagy négyfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. Alapfelszerelés az összkerékhajtás, a felező, a merev tengelyek és a létraváz. Vagyis megmaradt a komoly terepképesség, de praktikusabb karosszériába csomagolva.
Első pillantásra a Suzuki Fronx azonosítása sem jelent kihívást: a megújult Suzuki S-Crosshoz hasonló orrkialakítás modern, határozott megjelenést kölcsönöz a kupés vonalvezetésű járműnek. A Fronx azonban a kisebb Baleno alapjaira épül; nem egészen négyméteres (3995 mm) hosszával pont betölti az Ignis és a Vitara közötti piaci rést – volna tehát rá kereslet, ha a Suzuki úgy döntene, hogy elhozza Európába.
Ha a fenti két modell európai karrierje bizonytalan is, a Suzuki harmadik újdonságát kifejezetten a globális piacok igényeit szem előtt tartva fejlesztették ki – pontosabban fejlesztik, hiszen egyelőre csak előtanulmányról van szó, amit a merészen szögletes vonalvezetés is jelez.
A Suzuki eVX főbb méreteit tekintve megfelel az S-Crossnak, de alapját minden bizonnyal egy kifejezetten elektromos hajtáshoz optimalizált platform adja – ezt valószínűsíti a szériaváltozat 2025-re tervezett piaci bevezetése is. Az eVX 60 kWh-s akkumulátora az indiai norma szerint 550 kilométeres hatótávolságra elegendő. Ez a még városi használat mellett is impozáns érték rendkívül kedvező energiafogyasztást feltételez, amihez hozzásegítheti a modellt az a kétfokozatú erőátviteli egység, amelyet egy kanadai szakértővel együttműködésben fejleszt leendő villanyautóihoz a Suzuki.