2023-ra erősebb lett a Suzuki Swace; az átdolgozott hajtáslánchoz minimálisan módosított megjelenés és gazdagabban felszereltség társul.
A korábbi 11,1 helyett immár csupán 9,4 másodperc elég a Suzuki Swace-nek, hogy álló helyzetből 100 km/óra sebességre gyorsuljon. Bár egy családi kombinál nem ez a legfontosabb szempont, különösen, ha annak a kombinak a takarékosság és a környezetvédelem az ütőkártyája, ez a jelentős fejlődés mégis sokat elmond arról, mennyire komolyan veszi a modellfejlesztést a Suzuki.
A dinamikusabb viselkedés hátterében természetesen az 1,8 literes benzinmotorra épülő full hibrid hajtáslánc alapos átdolgozása áll. A mérnökök a korábbi 53-ról 70 kW-ra növelték a villanymotor csúcsteljesítményét, ezzel párhuzamosan az elektromos hajtóegység maximális forgatónyomatéka 163-ról 185 Nm-re emelkedett. Ennek köszönhetően az összesített rendszerteljesítmény az eddigi 122 helyett 140 lóerő. A fejlesztés lényege persze, hogy részterhelésen nagyobb arányban tud részt venni a hajtásban a villanymotor, ami vezetési stílustól függően takarékosabbá teheti az autót – a szabványos mérési ciklusban ez az előny nem érvényesült, így papíron maradt a 4,5 l/100km átlagos üzemanyag-fogyasztás és a 102 g/km CO2-kibocsátás.
Szintén a kor színvonalára emelték a Swace kezelőfelületét: a 7 colos digitális műszeregységen kombinált kijelző jeleníti meg a hajtáslánc aktuális üzemmódját, a pillanatnyi sebességet választhatóan mutató vagy kiírás jelzi, digitálisan. A központi érintőképernyő is átalakul: a monitort eddig két oldalt szegélyező kapcsolósor immár a múlté, a letisztultabb megjelenés érdekében a funkciók kezelését a menürendszerbe csoportosította át a Suzuki. Az audiorendszer hangereje azonban továbbra is a megszokott, ösztönösen kezelhető tekerőgombbal szabályozható. Továbbra is rendelkezésre áll az okostelefon-integráció; az Android és iPhone készülékek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül csatlakoztathatók a fedélzeti rendszerhez. Egy telefont vezeték nélkül, további négyet USB-C csatlakozón keresztül tölthetnek az utasok.
A végére hagytuk a kívülről látható különbségeket – nem véletlenül, mivel ezek elhanyagolhatók. A korábbi, osztott nappali világítást egyetlen hosszú LED-csík váltotta a fényszórókban, míg hátul két króm díszítőelem teszi hangsúlyossá a lökhárítókat.
Kevésbé látványos módosításaival, de annál fontosabb műszaki újításaival a Suzuki Swace továbbra is az egyik legjobb hibrid modell a piacon.
Kevésbé látványos módosításaival, de annál fontosabb műszaki újításaival a Suzuki Swace továbbra is az egyik legjobb hibrid modell a piacon.