suzuki-sx4-s-cross

Továbbra is a Suzuki az ország kedvence

hirdetés
2022-ben harmadszor ítélték oda az Év magyar autója díjakat. A hazai autós újságírás illusztris szakembereiből álló zsűri huszonhat márka ötvennyolc típusa közül, hat kategóriában választotta ki az év legkiválóbbjait; egy hetedik trófeát pedig a közönség szavazatai alapján ítéltek oda a legjobbnak. Ez utóbbi az egyetlen olyan elismerés az Év magyar autója díjak közül, amelyben az adott évben jelölt összes típus, méretosztálytól és hajtástechnológiától függetlenül részt vesz, illetve amely közvetlenül tükrözi a vásárlók, felhasználók és rajongók véleményét.
Márpedig a közönség megítélése szerint a teljes körűen megújult Suzuki S-Cross volt a 2022-es modellév legizgalmasabb újdonsága. A lágy hibrid hajtáslánccal szerelt szabadidőjármű magabiztos fölénnyel hozta el a szavazatok többségét. Ezzel duplázni tudott az esztergomi gyár, hiszen 2021-ben negyvenöt másik új modellt megelőzve szintén egy Suzuki, a Vitara állhatott a képzeletbeli dobogó csúcsára. Mindez pontosan tükrözi a piaci viszonyokat, hiszen a Suzuki két fiatalos crossovere évek óta uralja a hazai eladásokat; a Vitara bevezetése óta verhetetlen a magyar vásárlók körében.

Esztergom két húzómodellje egyébként a szakmai zsűri figyelmét sem kerülte el: a Magyarországon gyártott legjobb autónak járó Év magyar autója címért folyó versengésben eddig két arany- és két ezüstérmet tudhat magáénak a márka. A Vitara 2020-ban a második, 2021-ben pedig az első lett, míg az S-Cross 2020-ban (akkor még SX4 S-Cross néven) nyerni tudott, idén pedig a dobogó második fokára léphetett fel.
A két típus közös jellemzője, hogy minden kivitelükben hibrid hajtásláncokkal rendelhetők: az S-Cross és a Vitara egyaránt elérhető a 48 V-os villanymotorral megtámogatott 130 lóerős benzinmotorral, amely első- és összkerékhajtással is társítható, és amelyhez az S-Cross esetében automata sebességváltó is választható. Egyelőre csak a Vitara kínálja a Suzuki vadonatúj fejlesztésű, ultramodern full hibrid hajtásláncát: az 1,5 literes, 116 lóerős rendszer minden esetben robotizált váltóval kerül forgalomba, az összkerékhajtás feláras opció. Ugyanez a hibrid konfiguráció, amelyre egyébként piacvezető 3-7 éves, 200 ezer kilométeren át érvényes garanciát vállal a Suzuki, hamarosan a nagyobb S-Cross modellhez is elérhető lesz, így nem kétséges, hogy a jövő évi, 2023-as Év magyar autója versenyen ismét komoly esélyekkel indulhat a Suzuki mindkét szabadidőjárműve.