suzuki-connect

Telefonon kommunikálhatunk a Suzukinkkal

hirdetés
Európában is beindítja online szolgáltatását a Suzuki. A Suzuki Connect állandó kapcsolatot teremt a tulajdonos és autója között, és egy sor új generációs kényelmi és biztonsági funkció megvalósítását teszi lehetővé.
Délkelet-ázsiai piacain már sikerrel alkalmazott szolgáltatását mostantól európai ügyfelei is számára elérhetővé teszi a Suzuki, méghozzá magyarországi központtal: dióhéjban így összegezhetjük annak a bejelentésnek a jelentőségét, amivel szeptember végén lepte meg az európai autópiacot a márka. A prémium-autógyártók által előszeretettel alkalmazott, de a tömegpiacon még ma is ritkaságszámra menő okostelefonos távkapcsolat vadonatúj lehetőségeket teremt nem csak az ügyfelek, de valójában a Suzuki számára is.
A Suzuki Connect néven piacra lépő szolgáltatás regisztráció után egy sor paraméter távoli lekérését, illetve jó néhány funkció távvezérlését teszi lehetővé. Az autó az okostelefonra telepített alkalmazáson keresztül értesíti vezetőjét, ha az elfelejtette bezárni az ajtót, és lehetőséget kínál arra, hogy a tulajdonos a távolból – akár a világ legtávolabbi pontjáról – aktiválja a központi zárat. Szintén figyelmeztet az autó az égve felejtett világításra, az aktív vészvillogóra, de riaszt akkor is, ha feltörést vagy lopást észlel. A téves riasztások elkerülése érdekében a tulajdonos beállíthat bizonyos időszakokat, amikor egészen biztosan nem használja az autót, a funkció pedig jelzi, ha ezekben az órákban, napokban mégis beindítják a motort.
A Suzuki Connect a jármű családon belüli megosztását is megkönnyíti. Egyrészt egy mozdulattal lekérdezhetjük az autó tartózkodási helyét, és ezt az információt továbbíthatjuk másoknak. Másrészt beállíthatunk virtuális zónákat, amelynek határain (akár befelé, akár kifelé) jelzést küld telefonunkra a rendszer, illetve riaszt, ha egy meghatározott időpont után azon kívül tartózkodik a gépkocsi. A rendszerből visszanézhető az elmúlt másfél év teljes autóhasználatának a története, részletesen feltüntetve a megtett távolságot, a menetidőt, a fogyasztást és más adatokat, ami nagy segítség a tudatos járműhasználók számára.

Nem csak nekik segít a Suzuki Connect: a rendszer tájékoztatja a tulajdonost az aktuális karbantartásokról, illetve az esetleges visszahívási kampányokról. Ha az autó meghibásodást észlel, figyelmeztető értesítéseket küld gazdája okostelefonjára. A kommunikációba a Suzuki márkakereskedők is bevonhatók: a diagnosztikai adatokat közvetlenül továbbíthatjuk választott márkaszervizünknek, vagy akár a közúti segítségnyújtás szolgáltatást is kihívhatjuk.
A Connect szolgáltatást Európában elsőként az Esztergomban gyártott S-Cross típusokhoz kínálja a Suzuki, opcióként, ám az autó vásárlását követő első évre díjmentesen. Később más modellekre is kiterjeszti a lehetőséget. A további részletekről, illetve a Suzuki Connect aktuális elérhetőségéről érdeklődjön a CarNet Auto-Fort budapesti Suzuki-márkakereskedésében.