Image

Suzuki Ignis What Car 2021

hirdetés

Kettős sikert aratott a legkisebb Suzuki

Az európai autópiac egyik legrangosabb díjátadóján két kitüntetést is átvihetett a Suzuki Ignis: az év legjobb ár/érték arányú kis crossovere cím mellett elnyerte a legkedvezőbb tényleges fogyasztásért járó díjat is.
Oly sok autós szakfolyóirathoz hasonlóan a brit What Car? magazin is rendszeresen megválasztja az év legkiválóbb ajánlatait. Ami az ő szerkesztőségi szavazásukat különlegessé teszi, az az, hogy nem csak abszolút győztest és kategóriaelső modelleket választanak, hanem a legkülönbözőbb szempontok szerint mérlegelik és rangsorolják a piac ajánlatait, méghozzá nem csak típusra, de motorizáltságra is lebontva. Logikus, hiszen ahány vásárló, annyi döntési szempont, így nincsenek általános igazságok – vannak viszont (majdnem) testre szabott ajánlások.
Ilyen versenyben gyakran hátrányból indulnak azok a típusok, amelyek mindössze egyféle hajtáslánccal rendelhetők – kivéve, ha az a hajtáslánc olyan kiválóan optimalizált konstrukció, mint a Suzuki Ignis 1,2 literes Dualjet Hybrid erőforrása. A mild hibrid rendszer néhány kilogrammos extra tömegért cserébe hatékony fékenergia-visszanyerést, valamint gyorsan és finoman működő start-stop funkciót kínál. Ezzel az üzemidő jelentős részében tehermentesíti a soros négyhengeres erőforrást, amely így takarékosabban üzemelhet. A 82 lóerős szívómotor könnyedén mozgatja az Ignis minimális (akár 860 kg) tömegét. Mivel a 3,7 méteres autó akár 165 km/óra végsebességre képes, az autópályán megengedett legnagyobb sebesség meg sem kottyan neki – olyannyira nem, hogy a What Car? idei díjátadóján az Ignis nyerte el a legalacsonyabb városon kívüli üzemanyag-fogyasztásért járó trófeát. Legyen szó országútról vagy autópályáról, a kis Suzuki félelmetesen takarékosan vezethető – az újság tesztelői különösebb erőfeszítés nélkül értek el vele 3,78 liter/100 km városon kívüli átlagfogyasztást. Ezzel nem csak a hosszú távú takarékosság mintapéldányának tartott dízeleket, de a napjaink „környezetvédelmi csodafegyvereként” emlegetett, bonyolult és költséges öntöltő hibrideket is maga mögé utasította. Ez utóbbiak a dugóktól és piros lámpáktól terhelt városi forgalomban vettek rajta elégtételt, ám az Ignist így sem kell félteni: a vegyes használat terén a kis Suzuki érte el a legkiválóbb eredményt (4,72 l/100 km) a nem full hibrid járművek között.
A szerkesztőség tagjai egyébként nem idén zárták először szívükbe a Suzuki apró crossoverét: a típus már tavaly is aranyéremmel távozott a díjátadóról, idén pedig nem csak megismételte, de meg is kettőzte győzelmét. Az imént említett takarékossága mellett saját méretosztályának legjobb ár/érték arányával is büszkélkedhet. Funkcionalitása megkérdőjelezhetetlen: 18 centiméteres szabad hasmagassága a járdaszegélyek és kátyúk bajnokává teszi, magas üléspozíciója kiváló rálátást enged a forgalomra. Hátsó ülései kiviteltől függően hosszirányban tologathatók, így akár négy felnőtt is kényelmesen elfér a pirinyó kocsiban, a felszereltség pedig bőséges: a legegyszerűbb kivitelen is LED-es fényszóró, kormányról vezérelhető audiorendszer, hat légzsák és fékasszisztens áll rendelkezésre – és arról a valóban egyedülálló lehetőségről se feledkezzünk meg, hogy akár fejlett összkerékhajtással is megrendelhető.