Tizenöt éves sikertörténetet méltó módon folytatni nem kis feladat. A Suzuki S-Cross elődei 2006 óta meghatározzák a márka eladásait, és bár a frissen bevezetett modell piaci sikereiről egyelőre – értelemszerűen – nem tudunk mit írni, a paraméterek alapján jó irányban indult tovább a típuscsalád.
A dizájn ízig-vérig modern. A több szegmensből álló LED-es fényszóróknak, a krómsávval osztott zongoralakkos hűtőmaszknak elegáns zárófény állít ellenpontot; a far teljes szélességében húzódó hátsó lámpa optikailag kiszélesíti, erősebbé teszi a formatervet: olyan finom részletek ezek, amelyek akár egy prémiumos babérok után áhítozó, jóval drágább szabadidőjárműnek is jól állnának. Ezen a ponton az a legjobb, ha rögtön lelőjük a poént: az új S-Cross egyáltalán nem lesz megfizethetetlen, a kifutó modellhez viszonyított felárát több mint ellentételezik új generációs szolgáltatásai.
Ilyen modern szolgáltatás például a továbbfejlesztett multimédiás rendszer, amelynek akár 9 colos érintőképernyője nem csak gyorsan dolgozik és éles képet ad, de a manapság elengedhetetlen okostelefon-integrációt is támogatja; tudását a későbbiekben pedig online funkciókkal bővítik. Van tolatókamera, kérhető navigációs rendszer vagy 360 fokos panoráma-kamerarendszer is. Ez utóbbi már a vezetőtámogató funkciók kibővített kínálatához vezet át bennünket: automata vészfékezés, jelzőtábla-felismerés, álló helyzetig lassító, majd onnan újra elinduló, adaptív sebességtartó automata szerepel a listán, de a balesetmentes kitolatást támogató, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet is elérhető már az új modellben.
Az utasok és csomagjaik az eddig megszokott, bőséges helykínálatnak örvendhetnek, a dinamikus vezethetőségről pedig az első- vagy összkerékhajtással, kézi vagy automata sebességváltóval társított, 129 lóerős mild hibrid turbómotor gondoskodik, amelyet szintén az elődmodellből vett át az S-Cross. Már 2022-ben érkezik azonban az igazi szenzáció: az új fejlesztésű full (öntöltő) hibrid hajtáslánc, amely rövid távolságokon képes lesz tisztán villanymotorja segítségével haladni. Ennek részletei cikkünk írásakor még nem ismertek, ám több mint valószínű, hogy a hajtáslánc megegyezik azzal, amely a Vitarában debütál 2022 első negyedévében: a 1,5 literes, négyhengeres benzinmotor és a villanymotor párosa együtt 115 lóerőt ad le.