A Suzuki még 2006-ban kezdett hozzá annak a versenyautónak a fejlesztéséhez, amivel a rali-világbajnokságban (WRC) kívánták kamatoztatni a JWRC-szériában szerzett tapasztalataikat. A programhoz Michel Nandan műszaki igazgató és Nino Frison főtervező személyében nagy rutinnal rendelkező szakembereket szerződtetett Tadzsima Nobuhiró, a Suzuki Sport elnöke (egyébként ő volt az, aki 1986-ban, az Olümposz-ralin egy Suzuki Cultus – Európában Swift – volánja mögött lenyűgözte Honda Oszamut.)
A motorfejlesztők a Suzuki számos közúti típusában régóta szolgáló, kiforrott, kétliteres J20A erőforrásból indultak ki, mivel azt kifejezetten semleges, megbocsátó, bármilyen irányba könnyen hangolható motornak találták. A csúcsteljesítmény megháromszorozása persze rendkívüli módosításokat tett szükségessé: az alapkonstrukció megerősítése mellett turbófeltöltőt szereltek a négyhengeresre, amely így 235 kW (320 LE) csúcsteljesítményt és 590 Nm maximális forgatónyomatékot adott le.
Suzuki SX4 WRC 2007
Alapmodell |
Suzuki SX4 |
|
Motor |
||
Típus: /p> |
vízhűtéses, soros négyhengeres, 16 szelepes DOHC turbómotor (J20) |
|
Max. teljesítmény: |
235 kW (320 LE)@4000-4500/perc |
|
Max. forgatónyomaték: |
590 Nm @3500/perc |
|
Méretek és tömeg |
||
Teljes hosszúság: |
4135 mm |
|
Teljes szélesség: |
1770 mm |
|
Teljes magasság: |
1450 mm |
|
Tengelytáv: |
2500 mm |
|
Min. előírt tömeg |
1230 kg |
|
Kerekek, abroncsok, fékek |
Aszfalt |
Murva |
Keréktárcsák: |
8 x 18" |
7 x 15” |
Abroncsok: |
20/65-18 |
17/65-15 |
Fékek, elöl |
370 mm belső hűtésű tárcsa, 8 dugattyús féknyereg |
300 mm belső hűtésű tárcsa, 4 dugattyús féknyereg |
Fékek, hátul |
355 mm belső hűtésű tárcsa, 8 dugattyús féknyereg |
300 mm belső hűtésű tárcsa, 4 dugattyús féknyereg |
Kézifék |
hidraulikus |
|
Felfüggesztés |
||
Elöl /hátul: |
MacPherson-rugóstag, csavarrugók, Reiger lengéscsillapítók |
|
Hajtáslánc |
||
Hajtott kerekek: |
összkerékhajtás |
|
Sebességváltó: |
5 fokozatú szekvenciális, kormányról kapcsolható |
|
Tengelykapcsoló: |
szénszálas, háromtárcsás |
|
Differenciálmű, központi |
elektronikus vezérlésű |
|
Differenciálmű, elöl/hátul |
mechanikus |













