Hibrid mérföldkő Esztergomban

Hibrid mérföldkő Esztergomban

hirdetés
A Magyar Suzuki legyártotta félmilliomodik hibrid járművét. Esztergomban több mint öv éve gyártanak villamosított modelleket; az Európai Unióba már csak ilyeneket szállít a vállalat.
Egy kanyonbarna színű, GLX felszereltségű, napfénytetős, AllGrip összkerékhajtású, automata sebességváltós Suzuki S-Cross képében elkészült az esztergomi Suzuki-gyár ötszázezredik hibrid járműve. A fenntartható autózást előtérbe helyezve a Magyar Suzuki a 2019-es év végével átállt a hibrid hajtáslánccal szerelt Vitara és S-Cross modellek gyártására. A létesítményt több millió eurós összértékű beruházással készítették fel a váltásra, a termelés beindítását csaknem egy éven át tartó előkészületek előzték meg.

Az autógyártásban nem járatos civilek (azaz pár ezer ember kivételével az országban mindenki) számára elképzelhetetlen, milyen feladatokat von magával egy ilyen átállás. Úgy kellett például kialakítani a munkaállomásokat és az autók megfelelő szerelési sorrendjét, hogy se a soron dolgozó munkatársak, se az autó diagnosztikája ne sérüljön.
Ezt feltérképezni és kialakítani a magyar mérnökök feladata volt a szerelőüzemben. Bár a hibridek hajtáslánca nem tisztán elektromos, a bennük használatos akkumulátorok vadonatúj kihívások elé állítják a velük dolgozókat. Gondoskodni kell a rendszerek biztonságos tárolásáról, szállításáról és beszereléséről – ezen feladatok mindegyikéhez speciális oktatásban kellett részesíteni az érintett munkatársakat.
A Magyar Suzuki 2020-tól kizárólag hibrid modelleket gyárt az Európai Unió piacaira; az eddig legyártott félmillió autó túlnyomó részét Magyarországon kívül helyezték először forgalomba. Ez történt a jubileumi példánnyal is, amely a szerelőcsarnokban megtartott rövid ünnepséget követően Franciaország felé vette az irányt.


Érdekességek a hibrid Suzukikról

Az S-Cross és Vitara modellek kétféle hibrid hajtáslánccal készülnek. A klasszikus 1,4 literes, 129 lóerős mild hibrid rendszer kézi és automata sebességváltóval választható, míg a 1,5 literes motorral épülő, 140 lóerős full hibrid egység minden esetben automatizált váltóval készül. Mindkét konfigurációból létezik összkerékhajtású variáns. Az extra elektromos komponensek miatt a hibrid modellek összességében 15 százalékkal több alkatrészből épülnek fel, mint a tisztán benzinmotorosak. Hibrid vagy sem, az ügyfelek a klasszikus színárnyalatokat kedvelik: 2019 vége óta két fehér árnyalat (Superior White és Pearl Cool White) és a Silky Silver ezüstmetál volt a leggyakrabban megrendelt szín. És egy kis technika a végére: az akkumulátorcsomag összeszereléséhez szükséges 91 kötőelem mindegyikét szigorú kontroll alatt szerelik be: felügyelik és dokumentálják a csavarok behajtási szögét, a meghúzás végnyomatékát, valamint a csavarok pozícióját.