Négy év alatt hatodszor végzett Európa egyik legnagyobb ügyfél-elégedettségi felmérésének az élén a Suzuki. Ez önmagában is elismerésre méltó teljesítmény, ám ennél is lenyűgözőbb az a fejlődés, amit a márka az elmúlt években felmutatott.
Az ügyfélszolgáltatások minőségét vizsgáló intézet, az Institute Of Customer Service évente kétszer rangsorolja a nagy-britanniai vállalkozásokat annak alapján, hogy ügyfeleik mennyire elégedettek azokkal a szolgáltatásokkal és termékekkel, amelyekben részesülnek. Ennek során az intézet több tízezer vásárló, illetve fogyasztó tapasztalatát összegzi.
Az idei év első, január végén közölt UKCSI (United Kingdom Customer Satisfaction Index) felmérésén tizenhárom szektorra vonatkozóan összesen 45 ezer válaszadótól kaptak megbízható, részletes értékelést. A nem kevesebb mint 260 minősített és rangsorolt vállalat között az előkelő nyolcadik helyen végzett a Suzuki, míg a huszonhét autóipari szereplő közül messze a legjobbnak bizonyult a japán autógyártó. Míg a szegmensben 80,1 százalékos átlagos elégedettséget rögzítettek, Suzuki ennél érdemben több pontot: 84,6 százalékot szerzett. Nem véletlen, hogy az ügyfél-elégedettségi verseny második autóipari helyezettje összesítésben messze a Suzuki mögött, a szerény 34. helyen zárta a felmérést.
Az idei év első, január végén közölt UKCSI (United Kingdom Customer Satisfaction Index) felmérésén tizenhárom szektorra vonatkozóan összesen 45 ezer válaszadótól kaptak megbízható, részletes értékelést. A nem kevesebb mint 260 minősített és rangsorolt vállalat között az előkelő nyolcadik helyen végzett a Suzuki, míg a huszonhét autóipari szereplő közül messze a legjobbnak bizonyult a japán autógyártó. Míg a szegmensben 80,1 százalékos átlagos elégedettséget rögzítettek, Suzuki ennél érdemben több pontot: 84,6 százalékot szerzett. Nem véletlen, hogy az ügyfél-elégedettségi verseny második autóipari helyezettje összesítésben messze a Suzuki mögött, a szerény 34. helyen zárta a felmérést.
A felmérésben az ügyfelek öt területen számolnak be tulajdonosi tapasztalataikról, az élménytől az ügyfélközpontú szemléleten át az értékrendig. A Suzuki egyenletesen erős teljesítménye mellett két területen magasan felülmúlta versenytársait. Az egyik az érzelmi kötődésre (beleértve a bizalmat is) vonatkozó kérdéskör volt, amelyben a Suzuki az autóipari szegmens messze legmagasabb pontját, 84,4-et kapta. Ennél is kiemelkedőbb volt a márka támogatottsági szintje (azaz, hogy hányan ajánlanák a Suzukit másoknak): az 50,0 pontos eredmény a teljes felmérés legeslegjobb értékének bizonyult.
Az tehát, hogy a Suzuki ügyfelei a legelégedettebbek választott autógyártójuk teljesítményével, nem újdonság. Annál érdekesebb, hogy mindeközben hétmérföldes léptekkel menetel előre a márka: fél évvel ezelőtt még csak a tizenhetedik volt az abszolút rangsorban.
„Napjainkban nem egyszerű a csúcson maradni; tapasztalataink szerint ez csak azoknak sikerülhet, akik az ügyfélelégedettséget befolyásoló összes szempont terén egyenletesen magas teljesítményt mutatnak” – hangsúlyozta Jo Causon, az intézet vezérigazgatója.
Az intézet tizennegyedik éve szervezi meg az UKCSI-szavazást. Az ügyfelek válaszait tükröző rangsort évente kétszer, januárban és júliusban teszik közzé; a most publikált lista a 2022 márciusa és áprilisa, illetve szeptembere és októbere között megszervezett felmérések eredményeit tükrözi.
„Napjainkban nem egyszerű a csúcson maradni; tapasztalataink szerint ez csak azoknak sikerülhet, akik az ügyfélelégedettséget befolyásoló összes szempont terén egyenletesen magas teljesítményt mutatnak” – hangsúlyozta Jo Causon, az intézet vezérigazgatója.
Az intézet tizennegyedik éve szervezi meg az UKCSI-szavazást. Az ügyfelek válaszait tükröző rangsort évente kétszer, januárban és júliusban teszik közzé; a most publikált lista a 2022 márciusa és áprilisa, illetve szeptembere és októbere között megszervezett felmérések eredményeit tükrözi.