A Suzuki a mazsolák oldalán áll

A Suzuki a mazsolák oldalán áll

hirdetés
Arra keresett választ a Suzuki, hogy mennyire vagyunk türelmesek a kevésbé magabiztos sofőrökkel. Mit gondolsz, mi derült ki az immár szokásosnak tekinthető közvélemény-kutatásából?
Te is voltál kezdő sofőr, emlékezteti az országot a Suzuki legújabb társadalmi kampányában, melyet a kreatív tartalom mellett a mindennapi valóságot tükröző tényekkel is megtámogat.

Az együttműködő közúti viselkedést szorgalmazó kampányt kísérő közvélemény-kutatásból kiderült például, hogy kik vezetnek keveset és miért; ahogy arra is választ kerestek, hogy tényleg hátrányt jelent-e, ha a kezdők felragasztják a T betűt az autójukra.

Nem élvezheti mindenki a vezetést, és bizony előfordul, hogy valaki számára komfortosabb felszállni egy buszra, villamosra – a megkérdezettek 26 százaléka ezzel magyarázta, hogy ritkán ül a volán mögé.
Ugyanennyien mondták, hogy nincs annyi elfoglaltságuk, ami indokolná a vezetést. Ők az „organikus” nem vezetők, akik külső hatások nélkül döntöttek úgy, hogy inkább máshogy oldják meg a közlekedést.
A jogosítvánnyal rendelkezők 10 százaléka azonban kifejezetten szorong, ha vezetnie kell, itt pedig érdemes megvizsgálni a háttérben rejlő okokat. A leggyakoribb a tapasztalatlanság, amivel a szorongók 68 százaléka(!) magyarázza a vezetéssel szemben mutatott ellenérzését. A megkérdezettek több mint ötöde (21%) az oktatás során szerzett olyan negatív tapasztalatokat, amelyeket nem kíván újra átélni, míg 15 százalékukban egy korábbi baleset okozott gyógyíthatatlan lelki sebet. Minden nyolcadik válaszadó (12%) képtelen egyszerre figyelni a forgalomra, az autó irányítására és a hátsó ülésen utazó gyerekeire.
Az előítéletek szerint sokan azért nem mernek vezetni, mert nagyvárosban laknak, vezetni viszont kisebb településen tanultak. A felmérés viszont mást mutat: az autózástól ódzkodóknak mindössze 5%-a vallott így. Ez persze nem jelenti azt, hogy szeretnénk zsúfolt utcákon tülekedni a reggeli csúcsban: majdnem minden második válaszadó (45%) magabiztosabbnak érezné magát, ha kisebb lenne a forgalom. Szintén sokan vannak, akik úgy érzik, rájuk férne az extra oktatás (36%), és meglepően nagy számban (28%) vennék (vagy veszik) igénybe pszichológus segítségét a szorongás leküzdéséhez.

Mindez fontos üzenetet közvetít azok felé, akik már a T betű láttán idegesek lesznek (64%): ideje megérteni, hogy a bátortalan autósok többsége nem azért bizonytalankodik, hogy a rutinosakat idegesítse. Ellenkezőleg: ezek a kezdők aktívan tesznek azért, hogy jobban helytálljanak a forgalomban, a türelmetlen reakciók pedig csak tovább rombolják önbizalmukat, így sokan megmaradnak mazsolának.
Sajnos sokan nem gondolnak ebbe bele: főleg a fővárosban kevés az empatikus sofőr, míg a falvakban négy emberből három megértő támogatással fordul azok felé, akiknek még kevésbé megy a vezetés. Az pedig, hogy a megkérdezettek negyede szerint „nem kell mindenkinek autót vezetnie”, sokat elmond a közutakon uralkodó állapotokról.
Ezúttal is testhez álló kutatási témát talált a Suzuki, hiszen megfizethető, kompakt és takarékos típusait sokan gondolják ideális első autónak. Az Ignistől a Swiften át a Vitaráig egytől egyig egyszerű vezethetőséget, problémamentes és gazdaságos üzemeltetést, valamint a parkolást megkönnyítő méreteket kínálnak, ezek az erények pedig nem csak a kezdők, hanem a rutinos vezetők életét is felszabadultabbá teszik.