Széthúzható villanyautót épített a Renault.
A Renault új generációs elektromos közlekedési koncepcióját vetíti előre a Morphoz tanulmányautó.
Magától megy, menet közben tölthető, de főleg képes változtatni a méreteit. A moduláris padlólemezek ismérve, hogy a mérnökök módosíthatják számos paraméterüket.
A Renault CMF-EV platform azonban a jelek szerint akár menet közben is átalakítható – legalábbis az a Morphoz villanyautó, amellyel most az új technológiában rejlő lehetőségeket demonstrálják.
A Morphoz igazi kettő-az-egyben autó: variálható a tengelytávja és a csomagtartója, és ezzel párhuzamosan a teljesítménye is változik.
Ez utóbbit nem korlátozásokkal, hanem cserélhető akkumulátorokkal oldja meg a Renault: a töltőállomásokon feltöltött akkuk várják az utazókat.
A Renault CMF-EV platform azonban a jelek szerint akár menet közben is átalakítható – legalábbis az a Morphoz villanyautó, amellyel most az új technológiában rejlő lehetőségeket demonstrálják.
A Morphoz igazi kettő-az-egyben autó: variálható a tengelytávja és a csomagtartója, és ezzel párhuzamosan a teljesítménye is változik.
Ez utóbbit nem korlátozásokkal, hanem cserélhető akkumulátorokkal oldja meg a Renault: a töltőállomásokon feltöltött akkuk várják az utazókat.
A fel nem használt akkumulátorok akár a városi elektromos hálózatba is visszatáplálhatnak. Városi és távolsági üzemmódban tehát eltérő méretű akkut kell magunkhoz vennünk. Rövid kivitelben 40 kWh kapacitású, 400 km hatótávolságú akkut kapunk, de ha messzire utaznánk, kapóra jön a 90 kWh-os akku, amely már 700 kilométerre is elvisz minket. Ha cserélés helyett mégis töltenénk, azt indukciósan, kábel nélkül intézi az autó, akár egy helyben állva, akár menet közben, a megfelelően kialakított útszakaszokon.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/genfi-autoszalon/2020/03/02/renault-morphoz-2020-genfi-autoszalon/
https://www.vezess.hu/genfi-autoszalon/2020/03/02/renault-morphoz-2020-genfi-autoszalon/