Renault Koleos – SUV, lakályosan.
Ha téged is zavar, hogy a tejföl 450 grammosnak néz ki, de csak 330 g, hogy a féldeci csak 3 cent és a korsó sör négy deci, akkor van egy jó hírünk. A Koleos az, aminek látszik. Békésebb időkben is jól jön egy biztos pont az életben, most meg pláne.

Gyakori a modellciklus közepe tájára időzített átdolgozás, ám a tesztelt Renault Koleoson a diszkrétnél is szerényebb volt a modellfrissítés. Sokat nem is kellett változtatni rajta, mert a formaterv eddig is a típus erős pontja volt.
Anthony Lo, a külső fődesigner jó munkát végzett, most csak a 4673 mm hosszú, 1843 mm széles, 1667 mm magas autó orrát tették kicsit karakteresebbé a lökhárító teljes szélességében futó krómsávval és a nagyobb hűtőráccsal. Egészen enyhén tér el a fényszórók íve.
Megmaradt a lámpák csücskétől kiinduló és egészen az ajtókig ívelő krómcsík, amely az Initiale Paris emblémát határolja.
19-es kerekekkel, ami a csúcsmodellen és az Intense kivitelben is alapfelszerelés, a Koleos jó kiállású autó, eltalált arányokkal. Kár a kamu kipufogóvégekért, igazi csővéggel szebb volna a hátulról is összeszedett, harmonikus formatervű autó. Sötétben jól mutatnak a lámpákat összekötő, vörös fénycsíkok az elektromosan mozgatható csomagtérfedélen.


Hideg időben járt nálunk az autó, a klímakomfortja nem illik ehhez az árkategóriához. Nem elég auto állásba kapcsolni az igényes gombokkal, a ventilátor kis fokozaton is harsog, a 8,7” képátlójú érintőképernyő lassú reakciói tovább nehezítik a beállítást.


Bár a modernebb Renault-kban, mint a Captur vagy a renovált Zoé, a kormányfűtés az egész volánt körbefűti, itt csak a küllőknél melegszik fel a karima. Talán majd segít megszokni a helyes kormányfogást 9 óra 15 percnél. Az ülésfűtés elindulása éppoly lassúnak tűnt, mint a tartóssági teszten használt Talismanban. A kartámaszt kihajtva a hátsó utasok is aktiválhatják az ülésfűtést, ami a szélvédőfűtéssel és a kormányfűtéssel csomagban 170 000 forintos extra. A téli időben ezt nem használtuk, de az első ülések két fokozatban szellőztethetők is.
Mivel a Renault kínálatában ott a Grand Scénic, az Espace és többféle kisbusz is, a Koleos ötszemélyes. Nincsenek hozzá pótülések a harmadik sorban, mert a fejtér érdekében jóval magasabb tetőível kellett volna rontani a fogyasztásán és az arányain.
A padló középen a kardánalagút ellenére sem zavaróan magas, a belső tér igazán tágas. Hátul bőven van lábtér ráadásul a háttámla kétféle szögben rögzíthető. 565-ről 1706 literesre bővíthető a csomagtartó, mindkettő bőven van akkora, amennyire szükség lehet.