new-renault-clio

Megújult a Clio: sportosabb és takarékosabb is lehet

hirdetés
Átfogó modellfrissítésre küldte ikonikus városi kisautóját a Renault. A sokszorosan bizonyított alapok maradtak, a részletek viszont mind változtak: az autó modernebb, látványosabb és okosabb, mint valaha.
Három és fél éve a piac egyik legösszeszedettebb ajánlataként lépett színre az ötödik generációs Clio. A Renault műszaki fejlesztői és formatervezői egyaránt kitettek magukért, a kisautó technológiai tartalmát és megjelenését tekintve egyaránt a márka élvonalához igazodott. Az azóta eltelt időben azonban nagyot fordult a világ – úgy általában is, de a Renault-nál mindenképpen. Hatalmasat lépett előre a márka a villamosítás és a digitalizáció terén, a tartalmi erősödés pedig a modellek dizájnjára is hatással volt. Mindez kijelölte az irányt a Clio most esedékes modellfrissítéséhez.
Elölről nem egyszerűen megújult, jóformán más autónak hat a Clio. A modern, határozott rajzolatú hűtőmaszk közepén már a vadonatúj márkalogó díszeleg; a színátmenetes kidolgozású maszk soha nem látott térbeliséget kölcsönöz az orrnak. Az autó elsőként alkalmazza a Renault új hullámos (Nouvelle Vague) fényrajzolatát: a nappali világítás az emblémához kapcsolódva félrombuszformát ad ki; a mintázat a hátsó lökhárítók betéteiben köszön vissza. A hátsó lámpák víztiszta búrája high-tech megjelenést eredményez, a teljes LED-es fényszórók kisebbek, mégis több (három helyett öt) szegmensből állnak, így a világítási minta pontosabban képes alkalmazkodni a forgalmi és útviszonyokhoz.

Az utastérben még lenyűgözőbb az előrelépés a minőség és a státusz terén. A felhasznált anyagok nemcsak jobb minőségűek, de jelentős részben megújuló forrásból származnak: a Renault Clio fedélzetén olyan, biocellulózrostokból készült kárpitokkal találkozhatunk, amelyek nyersanyagául fenntartható erőgazdálkodásból származó – műtrágyázás és öntözés nélkül nevelt – faanyag szolgál. A bőrkárpitokat fejlett szintetikus anyagokkal helyettesítették.
A műszeregység minden esetben digitális, a kijelző képátlója felszereltségi szinttől függően 7 vagy 10 col. Hasonlóképpen kétféle központi érintőképernyővel érkezik a vezeték nélküli okostelefon-integrációt kínáló infotainment-rendszer; az alapértelmezett 7, míg a nagyobb 9,3 colos; utóbbi beépített navigációs funkcióval is rendelkezik, amelynek információi a 10 colos műszeregységen is megjeleníthetők.
Bővült a vezetőtámogató rendszerek köre; immár húsz különböző funkció áll rendelkezésre. Az autó többek között képes az aktív forgalomkövetésre (tartja a sebességet, a követési távolságot és a sávon belül elfoglalt pozíciót), magától parkol, ha kérjük, és lefékez, ha gyalogost, kerékpárost vagy egyéb vészhelyzetet észlel. Kényelmi vonalon automata klímavezérlés, kulcs nélküli nyitás és indítás, valamint vezeték nélküli telefontöltő kerülhet a Clióba, amely megkapta a belső hangulatot összehangoltan módosító Multi-Sense programot.
A hajtásláncok kínálata továbbra is szokatlanul széles. A Clio azon kevés kisautók egyike, amelyek továbbra is megvásárolhatók dízelmotorral (100 LE, 260 Nm.) Nem csak így érhető el azonban különösen csekély CO2-kibocsátás. Továbbra is választható a benzin/autógáz üzemű TCe 100 LPG egység (100 LE, 170 Nm), amelynek szuperereje, hogy két tartályát teletöltve több mint 1000 kilométeres hatótávolságot kínál. A csúcson változatlanul a tavaly 145 lóerősre izmosított E-Tech Hybrid áll. A piac egyik legizgalmasabb hajtásláncában a 94 lóerős benzinmotorhoz négyfokozatú, míg a 49 lóerős villanymotorhoz kétfokozatú sebességváltó társul; ezeket variálva összesen 14-féle hajtási konfiguráció képzelhető el. Elinduláskor és tolatáskor kizárólag villanymotorjával halad az autó, amely városban a menetidő 80 százalékában képes elektromos üzemben közlekedni, ezzel akár 40 százalékkal csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. Ezeken kívül két további benzines egység, egy 65 lóerős szívó-, és egy 90 lóerős turbómotor szerepel a palettán – a motorok elérhetősége piactól függően eltérhet.
A végére hagytuk azt a változást, amely szigorúan nézve nem műszaki, de nem is kizárólag esztétikai fejlesztést jelent: a megújult Clio az Austral és a vadonatúj Espace után harmadikként kapja meg a vadonatúj Esprit Alpine felszereltségi szintet. A Renault-csoport exkluzív sportmárkájának neve és logója mellett annak szellemiségét is hitelesen magáévá tette a kivitel. A sportverzió egyedi hűtőmaszkot, logót és keréktárcsákat, különleges kivitelű első kötényt, küszöbtoldatokat és hátsó diffúzort, valamint speciális 17 colos keréktárcsákat kapott, külsejét Esprit Alpine logók díszítik.

Az utastérben még jobb megtámasztást kínáló, ugyanakkor még komfortosabb ülések várják az utasokat, különleges kialakítás, kék öltések és a jellegzetes ’A’ betű díszíti őket. Az utastér több pontján a francia trikolór tiszteleg az Alpine nagysága előtt. Ugyanez a kék-fehér-piros színkombináció köszön vissza a kormánykerék varrásán, egyediek a pedálok, a küszöbbetét, valamint a digitális kijelzők indítógrafikája.