Négy éven belül nyolc vadonatúj modellt vezet be nemzetközi piacain a Renault. Az új generációs padlólemezekre épülő járművekkel tovább szilárdítja már ma is jelentős Európán kívüli jelenlétét a márka.
A Renault a legnagyobb francia autógyártó a világon: globális eladásainak 43 százaléka valósul meg az Európai Unión kívüli piacokon – ez tavaly csaknem 635 ezer autót jelentett. A cég tíz legnagyobb nemzeti piaca közül öt (Brazília, Törökország, India, Dél-Korea és Kolumbia) ezekben a régiókban található. A márka most felvázolt egy ambiciózus stratégiai programot, amelynek keretében 2027-ig nyolc új modellt vezet be ezeken a piacokon, és ehhez kapcsolódóan megduplázza az egy autóra eső nettó bevételét – ez egyrészt gazdaságosabb gyártást, másrészt értékesebb terméktartalmat jelent.
Ez a fejlesztés nem csak a nemzetközi porondon teszi majd hatékonyabbá a Renault működését: ha a konkrét típusokkal nem is találkozunk Európában (bár még erre is sor kerülhet,) a méretgazdaságosság, illetve a fejlesztési feladatok megosztása révén gyorsabban, olcsóbban jelenhetnek meg bizonyos technológiák az uniós piacokon is.
A nyolc tervezett típus közül ötöt Dél-Koreában fognak gyártani és forgalmazni, a kompakt és középkategóriás, minőségi járművek full hibrid hajtásláncokkal készülnek majd az új CMA platformra. A fennmaradó három típus egy szintén új fejlesztésű padlólemezre épül majd Latin-Amerikában, Törökországban, Marokkóban és Indiában. Ez az új generációs elektromos és elektronikus rendszereket alkalmazó architektúra minden eddiginél szabadabb kezet ad a tervezőknek: a tengelytávolság 2,6 és 3,0 méter, a teljes hossz 4 és 5 méter között variálható, a hátsó túlnyúlás három fokozatban módosítható. Benzin-, dízel-, LPG- vagy bioetanol-üzemű motorok, mild hibrid (48 V) vagy full hibrid hajtásláncok kerülhetnek ezekbe az autókba, amelyek akár összkerékhajtásúak is lehetnek.
A nyolc tervezett típus közül ötöt Dél-Koreában fognak gyártani és forgalmazni, a kompakt és középkategóriás, minőségi járművek full hibrid hajtásláncokkal készülnek majd az új CMA platformra. A fennmaradó három típus egy szintén új fejlesztésű padlólemezre épül majd Latin-Amerikában, Törökországban, Marokkóban és Indiában. Ez az új generációs elektromos és elektronikus rendszereket alkalmazó architektúra minden eddiginél szabadabb kezet ad a tervezőknek: a tengelytávolság 2,6 és 3,0 méter, a teljes hossz 4 és 5 méter között variálható, a hátsó túlnyúlás három fokozatban módosítható. Benzin-, dízel-, LPG- vagy bioetanol-üzemű motorok, mild hibrid (48 V) vagy full hibrid hajtásláncok kerülhetnek ezekbe az autókba, amelyek akár összkerékhajtásúak is lehetnek.
Hogy mennyire változatos lehetőségeket teremt a Renault számára ez a házon belül fejlesztett platform, tökéletesen demonstrálja az a két vadonatúj típus – egy hamarosan gyártásba kerülő szériamodell és egy tanulmányautó –, amelyeket október végén leplezett le az autógyártó.
A Renault Kardian egy 4,12 méteres városi crossover, amely bőséges digitális tartalmával még Európában is a kategória sztárja lehetne, Brazíliában pedig, ahol forgalmazását hamarosan megkezdik, egyenesen a prémiumkategóriába emeli a márkát. Elektronikus váltóvezérlés, digitális műszeregység, panorámakamera, számtalan ütközésmegelőző vezetőtámogató rendszer, dupla kuplungos sebességváltó mutatja az előre vezető utat a Renault számára.
Ennél is izgalmasabb a Renault Niagara pick-up-tanulmány, amely jól szemlélteti, miért is fontos az a bizonyos megtoldható hátsó túlnyúlás. Hogy tényleg platósként vagy esetleg tágas szabadidőjárműként kerül majd sorozatgyártásba a Niagara, ma még nem tudjuk. Az viszont bizonyos, hogy Európában is komoly érdeklődés övezné hajtáslánc-koncepcióját, amely 48 V-os mild hibrid hajtásláncot egészít ki a hátsó tengelyt hajtó villanymotorral – ilyen konfigurációval még soha nem találkoztunk az autóiparban, és egyáltalán nem vagyunk meglepve, hogy épp a Renault készül megvalósítani ezt az innovatív villamosított rendszert.
Ennél is izgalmasabb a Renault Niagara pick-up-tanulmány, amely jól szemlélteti, miért is fontos az a bizonyos megtoldható hátsó túlnyúlás. Hogy tényleg platósként vagy esetleg tágas szabadidőjárműként kerül majd sorozatgyártásba a Niagara, ma még nem tudjuk. Az viszont bizonyos, hogy Európában is komoly érdeklődés övezné hajtáslánc-koncepcióját, amely 48 V-os mild hibrid hajtásláncot egészít ki a hátsó tengelyt hajtó villanymotorral – ilyen konfigurációval még soha nem találkoztunk az autóiparban, és egyáltalán nem vagyunk meglepve, hogy épp a Renault készül megvalósítani ezt az innovatív villamosított rendszert.