WLTP Szabvány

WLTP Szabvány

Többet szeretne tudni a WLTP-ről?

Közeledni a „Nulla Kibocsátás” felé.
renault-grand-scenic

Amit ígérünk

A Renault-nál fontos számunkra, hogy az Önök életét könnyebbé és jobbá tegyük. Évtizedek óta azon dolgozunk, hogy olyan járműveket kínáljunk Önöknek, amelyek a lehető legalacsonyabb fogyasztás mellett a környezetet is kímélik.

Elkötelezettek vagyunk a járművek környezetre gyakorolt hatásának a csökkentésében. A Nulla Kibocsátás (Zero Emission – Z.E.) technológiánknak a segítségével élen járunk a fenntartható közlekedés terén. Az előírások változnak, és a Renault Csoport aktívan részt vesz ezekben változásokban.

A WLTP egy az egész világra kiterjedő összehangolt vizsgálati eljárást jelent, a személygépkocsikra és a kishaszongépjárművekre is (WLTP: Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure).

Az új eljárásoknak köszönhetően ügyfeleink olyan üzemanyag-fogyasztással és szennyezőanyag kibocsátással kapcsolatos laboratóriumban mért adatokat kapnak, melyek sokkal közelebb állnak az általuk tapasztalt valós fogyasztáshoz és kibocsátáshoz. 

Az új előírások változásai


Ismerkedjen meg alaposabban az új előírásokkal: WLTP és RDE

2017. szeptember 1-én lépett hatályba a WLTP, amely fokozatosan váltja le a legútóbb 1997-ben módosított NEDC szabályozást (Új Európai Menetciklus - angolul NEDC, New European Driving Cycle). Ezt egészíti ki az RDE elnevezésű szabvány (valós vezetési körülmények között tapasztalt kibocsátás, angolul RDE, azaz Real Driving Emissions). Ezek a szabványok jobban tükrözik a mindennapos használat során mutatkozó fogyasztási és kibocsátási adatokat. Ismerje meg őket jobban!

Miből állnak a károsanyag-kibocsátási vizsgálatok?

Olyan kötelező vizsgálatok sorozatáról van szó, amelyek tanúsítják a piacon megjelenő valamennyi új jármű előírásoknak történő megfelelőségét. Jelenleg az Euro6-os norma van hatályban.

A vizsgálatokat független szervezetek (például, Franciaorszában az UTAC) végzik laboratóriumokban. A vizsgálatok egységes menetciklusokon alapulnak (időtartam, sebesség, felszereltség, hőmérséklet stb.), mely során a károsanyag- és CO2 -kibocsátást, valamint a belső égésű motoros járművek üzemanyag-fogyasztását mérik. A mérések alapján össze lehet hasonlítani a különböző gyártók által készített típusok teljesítményét.

Image
Image

A NEDC-től a WLTP-ig

2017. szeptemberét megelőzően az Új Európai Menetciklus (NEDC) - amely az 1990-es évek óta referenciaként szolgált - volt a hatályos homologizációs szabvány. Az elmúlt időszak fejlődése a gépjárművek és a technológia terén azonban új szabályozást kíván , így a WLTP fokozatosan felváltja a NEDC-t.

Miben különbözik a két szabvány? Először is a WLTP hosszabb és reprezentatívabb mérést jelent, mint az NEDC menetciklus. A vizsgálatokat nagyobb sebességnél, változatos hőmérsékleteken valamint az autó összes felszereltségét figyelembe véve végzik (lásd a táblázatot lentebb). 

Az NEDC és a WLTP vizsgálatok közötti főbb különbségek:

Mivel a vizsgálati körülmények jobban tükrözik a valós felhasználás körülményeit, a fogyasztásra és a kibocsátásra vonatkozó értékek magasabbak lesznek, mint a kiadványokban jelenleg közölt értékek. Ez azonban nincs hatással a valós napi fogyasztásra. Egész egyszerűen a fogyasztás és a kibocsátott szennyező anyagok pontosabb bemutatásáról van szó, ami a WLTP segítségével hatékonyabban veszi figyelembe a jármű típusát, felszereltségét és a kiválasztott opciókat. A jármű/motor/sebességváltó/felszereltség adott kombinációjára várható értékek is meghatározhatók.

Image
Image

Valós vezetés körülmények között tapasztalt kibocsátás (RDE)

Bár a WLTP menetciklusban meghatározott körülmények szigorúbbak, mint a NEDC szabványban előírt körülmények, mégsem veszik teljesen figyelembe a jármű valós felhasználási paramétereit - ezért van szükség a valós vezetési körülmények között tapasztalt kibocsátások (RDE) vizsgálatára. Ez a vizsgálat - melyet közúton, valós vezetési körülmények között végeznek - a homologizációs eljárást hivatott kiegészíteni a szennyező anyagok kibocsátási szintjének ellenőrzésével. A Renault Csoport a 2016. május óta a forgalomba helyezett új járműveihez elérhetővé teszi az RDE kibocsátási vizsgálatok eredményeit. További tájékoztatásért keresse fel a https://group.renault.com/en/rde-2/ weboldalt.

Időrend

  • 2017. szeptemberétől 2018. szeptemberéig valamennyi új járművet a piacon (új típus/motor) a WLTP szabvány vizsgálat szerint kell homologizálni.
  • Az egyszerűség kedvéért 2018. végéig a hatóságok az összes gyártótól azt fogják kérni, hogy csak a NEDC referencia adatokat közöljék. Ez azt jelenti, hogy a WLTP szabvány szerint homologizált összes jármű eredményeit 2019. elejéig át kell váltani a NEDC-nek megfelelő értékekre. Ezeket az adatokat fogják felhasználni az érintett országokban az adózási számításokhoz. 
  • 2019. januárjától már csak WLTP adatokat lehet referencia értékként közzé tenni.
  • A WLTP homologizációs szabvány bevezetésével párhuzamosan a kötelezően előírt károsanyag- kibocsátási normák is fokozatosan fejlődnek annak érdekében, hogy a járművek környezetre gyakorolt hatását fokozatosan csökkenteni lehessen. 2020-ban az Euro6D norma bevezetése.
Image
Image

Mit is jelent ez a számunkra?

Fontos kiemelni, hogy a homologizációs szabvány változása nem a valós teljesítményt vagy üzemanyag-fogyasztást befolyásolja.

A CO2 szintre és az üzemanyag-fogyasztásra vonatkozó, gyártók által közzé tett értékek természetesen növekedni fognak, mivel az új WLTP norma jobban tükrözi a jármű mindennapos felhasználási körülményeit. Tehát a WLTP szabvány közelebb áll a valós felhasználási körülményekhez, mint a NEDC, de nincsen hatással a teljesítményre, vagy a jármű üzemanyag-fogyasztására, csupán valósabb adatokat közöl a felhasználókkal.

A megoldások

Image

Megkönnyíteni az üzemanyag-fogyasztás csökkentését

Járműveinket továbbra is a hatályos előírások szerint homologizáljuk.

2018. januártól a Renault elkezdi értékesíteni az új eljárás szerint homologizált első járműveit. 2018. szeptembertől valamennyi új, a Renault hálózaton belül értékesített modell homologizálása a WLTP szerint zajlik. 

Mivel célkitűzéseink között szerepel az is, hogy Önök aktívan részt vehessenek a környezetre gyakorolt hatás enyhítésében, a Driving ECO² programunk keretén belül egy sor intelligens megoldást kínálunk Önöknek:

Driving ECO2 program

A Driving ECO² egy olyan program, melynek célja az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentése az út teljes időtartama alatt oly módon, hogy a jármű speciális berendezéseinek összehangolásával az autó optimális felhasználását teszi lehetővé. Az R-Link multimédia-rendszerrel felszerelt járműveinkben talál egy vezetési stílus visszajelzőt, egy sebességváltás jelzőt, egy ECO (gazdaságos) vezetési módot, továbbá az útvonal végén egy pontszámokat tartalmazó táblázat segítségével megmutatja az autó, hogy mennyire vezetett gazdaságosan, és az eco-coaching segítségével tanácsokat kaphat a gazdaságos vezetéshez valós időben az üzemanyag-fogyasztás optimalizálásának érdekében.

Image

Túlmutatni a piaci elvárásokon és az előírások módosításain.

A Renault követi az új előírásokat (jegyzőkönyvek és normák), és proaktív módon jár el további célok kitűzésével:

  • Válaszul a dízelmotorokra felmerülő igényekre, motorjainkat a szelektív katalitikus redukció technológiája szerint alakítjuk át, hogy csökkentsük a szennyezőanyag kibocsátást valós helyzetekben.
  • Számos benzinmotorunkat részecskeszűrővel szerelünk fel, mely egyrészt javítja a teljesítményt, másrészt csökkenti a szennyező anyag- és az üzemanyag-kibocsátást.
  • 2022-ig nemzetközi kínálatunkban 8 új, 100%-ban elektromos, Nulla Emissziós modell, és 12 új hibrid elektromos típus (HEV, P-HEV) lesz elérhető.

Dízel/benzin elnevezések

Image
A BLUE DCI DÍZELMOTOROK

A károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében az új Blue dCi dízelmotorok az AdBlue® folyadékkal működő, szelektív katalitikus redukciót (SCR*) biztosító berendezéssel vannak ellátva. Ez a technológia a dízelmotorokból származó nitrogén-oxidokat (NOx) folyamatosan ártalmatlan gázzá (vízgőzzé és nitrogénné) alakítja.

Ez a minden helyzetben hatékony technológia nincs hatással a Blue dCi motorok teljesítményére, de segítségével az új, szigorúbb szabványoknak való megfelelés is lehetővé válik.

Előnyök

A 32,5%-ban tiszta karbamidból, illetve 67,5%-ban ioncserélt vízből álló AdBlue® folyadék egy színtelen, nem mérgező, vizes oldat.

Az AdBlue® folyadék a legtöbb benzinkúton megvásárolható.

Az autója műszerfalán megjelenik majd egy figyelmeztető jelzés, amikor újra kell töltenie az AdBlue® tartályt.

Körülbelül 6-8 teli üzemanyagtankhoz** elegendő egy teljesen feltöltött AdBlue® tartály.

Fontos információ

Az AdBlue® folyadékot tiszta formában kell használni.

A folyadéknak saját tartálya van, amelyhez könnyedén hozzáférhet a saját, a dízel betöltőnyílás melletti vagy külön elhelyezkedő betöltőnyílásán keresztül.

Kérjük, ne töltsön Dízel üzemanyagot az AdBlue® tartályba és fordítva.

Hiba esetén ne indítsa be az autóját, mert az további károsodást okozhat a SCR rendszerben.

Image
A RÉSZECSKESZŰRŐVEL (FAP) FELSZERELT BENZINMOTOROK

A részecske-kibocsátás csökkentése érdekében az új, közvetlen befecskendezésű benzinmotorok kipufogórendszere mostantól részecskeszűrővel (FAP) lesz felszerelve.

Ez a technológia a kipufogógázt megtisztítja a benne lévő részecskéktől (PM), méghozzá úgy, hogy azokat mikroporózus, sejtszerű szerkezetben fogja fel, majd egy automatikus és rendszeres regeneráció során elégeti.

Ezen kívül egy kémiai reakció segítségével nitrogén-oxidokat (NOx), a szén-monoxidot és az el nem égetett szénhidrogéneket folyamatosan átalakítja és szén-dioxidot (CO2), illetve egyéb ártalmatlan gázokat hoz létre belőlük (vízgőz – H2O, nitrogén - N2).

A TCe FAP elnevezésről ismerheti fel az ezzel a technológiával rendelkező benzinmotorjainkat.

Előnyök

A részecskeszűrőnek nincs szüksége karbantartásra.

Nincs hatással a jármű vezetésére.

Végül, ez a technológia nem növeli sem az üzemanyag-fogyasztást, sem a károsanyag-kibocsátást.

(*) A szelektív katalitikus redukció során a kipufogógáz-katalizátorba az AdBlue® folyadékból származó ammóniát (NH3) fecskendez a rendszer. Az így létrejövő kémiai reakció a nátrium-oxidokat (NOx) nem szennyező gázokká alakítja át (vízgőzzé és nátriummá).

(**) Az AdBlue®-fogyasztás eltérhet a gépjármű használati módja, felszereltsége, valamint a vezetési stílus függvényében. Az AdBlue®-tartály mérete modellenként eltérő, általában 15–20 liter űrtartalmú.