Egyre többen döntenek a Nissan benzines villanymotorja mellett

Egyre többen döntenek a Nissan benzines villanymotorja mellett

hirdetés
Fontos mérföldkőhöz ért el a Nissan október legvégén: többszörösen díjnyertes e-Power hajtásláncát eddig több mint másfél millió autóba szerelték be világszerte, csaknem minden tizediket Európában.
Idén év elején ünnepelte az e-Power szenzációs európai sikertörténetét a Nissan: az elmúlt években 100 ezer olyan Qashqait és X-Trailt adtak el kontinensünkön, melyet a gyártó innovatív hatótávolság-növelős elektromos hajtásláncával szereltek fel. Az ügyfelek lelkesedése nem lankadt: ez a szám mostanra meghaladja a 140 ezret.

Ez önmagában is elismerésre méltó, sokkal fontosabb azonban az az eredmény, amihez ezzel Európa hozzásegítette a Nissant.

E-Power rendszerű hajtásláncból ugyanis október végére világszerte másfél millió darabot – igen, az európai mennyiség több mint tízszeresét – építettek be, és értékesítettek globális ügyfeleknek.
Az e-Power annyira észszerű, hogy érthetetlen, a Nissanon kívül miért egy-két gyártó alkalmazza csupán (és ők sem tűnnek olyan büszkének rá, mint a jokohamai cégóriás.) A technológia lényege, hogy a villanymotort tápláló akkumulátor menet közben is tölthető – nemcsak a regeneratív fékekkel, mint minden villanyautón, hanem egy beépített, speciálisan hangolt benzinmotorral is. Ez a motor csak áramot fejleszt, az autót teljes egészében a beépített – egy vagy kettő – villanymotor hajtja.
A Nissan először 2016-ban alkalmazta ezt a technológiát, méghozzá az akkor éppen modellfrissítés alatt álló Note ferdehátún. Később a Kicks városi crossover, az X-Trail nagy SUV és a Serena kisbusz is részesült a technológiából, amelyet 2019-ben, 2021-ben és 2024-ben az év legjobb technológiai fejlesztésének választott meg két japán évautója-szervezet is, az RJC és a Japan COTY. A megoldás nemcsak a szakma, de a vevők rajongását is elnyerte: a legutóbbi pénzügyi évben a japán belpiacon eladott Nissanok 42,6 százaléka e-Power kivitelben talált gazdára.
Európában 2022 óta elérhető a technológia, egy fontos eltéréssel a japán belpiacos modellekhez képest: itt erősebb benzinmotort szerelnek a rendszerbe, ami nagyobb akkuteljesítményt és végső soron intenzívebb menetdinamikát eredményez, ami jobban harmonizál az európai vásárlók ízlésével.
Az e-Power legnagyobb piaca egyértelműen japán, itt nyolc év alatt 1 170 000 millió ilyen benzines villanyautó talált gazdára. Ezt követi Európa a fent említett 140 ezerrel, míg Kína, ahol 2021 óta létezik ez a hajtáslánc, egymaga 60 ezer e-Power-autóért felelős. Összesen hatvannyolc országban kapható jelenleg e-Power-rendszerű Nissan, ám a 2026-os pénzügyi év végére (azaz mostantól számított nagyjából másfél év múlva) Észak-Amerikában is megjelenik, így tovább gyorsul a forradalmi technológia térnyerése.