Maximális, ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán a Mazda CX-60. A nagy szabadidőjármű a gyermek- és gyalogosvédelmi teljesítmény terén minden versenytársát felülmúlta.
Az Euro NCAP szervezet immár huszonöt éve teszteli, méri és minősíti az Európában forgalomba kerülő új gépjárművek biztonsági képességeit. A felnőtt és gyermek utasok védelme mellett a gyalogosok és kerékpárosok sérüléseinek a megelőzése, valamint az ütközés elkerülésének a képessége is mérlegre kerül a szervezetnél. Az Euro NCAP nemcsak ellenőrzi az autógyártók teljesítményét, de folyamatosan bővülő tapasztalatukra alapozva tanácsokat és útmutatást is ad, így aktívan hozzájárul ahhoz, hogy útjainkon mind biztonságosabb autók közlekedjenek.
Közel két tucat különböző vizsgálatot végeznek az új járműveken, figyelmüket a legapróbb részlet sem kerüli el, így azok a típusok, amelyek megkapják az ötcsillagos minősítést, valóban teljes körű, maximális védelmet biztosítanak a közlekedőknek. A Mazda újdonságára, a CX-60 szabadidőjárműre 2022 októberében kerített sort a szervezet.
A frontális ütközés során az utascella alapvetően stabil maradt – ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy az ajtók nyithatóak legyenek a balesetet követően. Az oldalirányú ütköztetési vizsgálatoknál minden létfontosságú testrész védelme kiváló vagy megfelelő volt; a Mazda CX-60 a legkritikusabbnak számító oszlopnak ütközés során – ahol a karosszériát egyetlen keskeny sávban éri hatalmas terhelés – 100%-os teljesítményt mutatott. Az első központi légzsák hatékonyan óvta meg az utasokat helyettesítő bábukat (amelyek egyszerű megjelenésük dacára valójában kifinomult műszerekkel telezsúfolt, bonyolult és drága szerkezetek) attól, hogy összeütközve egymásnak okozzanak sérülést. A ráfutásos balesetek rettegett ostorcsapásos nyaksérülése ellen mindkét üléssoron hatékonyan védenek az üléstámlák és a fejtámaszok.
A frontális ütközés során az utascella alapvetően stabil maradt – ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy az ajtók nyithatóak legyenek a balesetet követően. Az oldalirányú ütköztetési vizsgálatoknál minden létfontosságú testrész védelme kiváló vagy megfelelő volt; a Mazda CX-60 a legkritikusabbnak számító oszlopnak ütközés során – ahol a karosszériát egyetlen keskeny sávban éri hatalmas terhelés – 100%-os teljesítményt mutatott. Az első központi légzsák hatékonyan óvta meg az utasokat helyettesítő bábukat (amelyek egyszerű megjelenésük dacára valójában kifinomult műszerekkel telezsúfolt, bonyolult és drága szerkezetek) attól, hogy összeütközve egymásnak okozzanak sérülést. A ráfutásos balesetek rettegett ostorcsapásos nyaksérülése ellen mindkét üléssoron hatékonyan védenek az üléstámlák és a fejtámaszok.
Várhatóan sokan fogják családi autóként használni a CX-60-ast. Az ő számukra mindenképpen jó hír, hogy a Mazda a legutóbbi két évben (azaz a tesztfeltételek legutóbbi, 2020-as szigorítása óta) vizsgált összes nagyméretű szabadidőjármű közül a legmagasabb pontszámot kapta a gyermekek védelmére. Az ütköztetéses vizsgálatok során mindkét vizsgált korosztály (hat- és tízéves gyermekek) tökéletes biztonságban volt; az Euro NCAP történetében nem sok autók kapott 100%-os részpontszámot ebben a mérési szakaszban.
Szintén kategóriaelső a Mazda CX-60 teljesítménye a gyalogosok és kerékpárosok védelme terén. Ritkaság, hogy még a szélvédő töve, illetve az A oszlopok sem okoztak súlyos fejsérülést – a Mazda mérnökeinek szakértelmét és elhivatottságát dicséri, hogy sikerült összeegyeztetniük a szerkezeti szilárdság követelményét a gyalogosok hatékony védelmével. Az autó egyébként másik gépkocsival ütközve is gondoskodó: saját gyűrődőzónáiban akkora tartalékok vannak, hogy a szemből érkező jármű helyett is képes energiát elnyelni.
A kerékpárosok kimagasló védelme már az autó elektronikus védrendszereit, a vezetőtámogató, ütközéselkerülő, automatikusan vészfékező funkciók hatékonyságát is dicséri. A komplex biztonsági csomag az Euro NCAP összes elvárását teljesítette, így a Mazda CX-60 kiegyensúlyozottan magas teljesítményt nyújtva érdemelte ki az ötcsillagos minősítést, ami igazolja, hogy a ma kapható legbiztonságosabb autók egyike.
A kerékpárosok kimagasló védelme már az autó elektronikus védrendszereit, a vezetőtámogató, ütközéselkerülő, automatikusan vészfékező funkciók hatékonyságát is dicséri. A komplex biztonsági csomag az Euro NCAP összes elvárását teljesítette, így a Mazda CX-60 kiegyensúlyozottan magas teljesítményt nyújtva érdemelte ki az ötcsillagos minősítést, ami igazolja, hogy a ma kapható legbiztonságosabb autók egyike.