mazda-mx-5-2022

Még tökéletesebb lett a világ első számú sportautója

hirdetés
Három sikeres generáció és 1,1 millió eladott példány után, a negyedik széria pályafutásának delelőjén a Mazda MX-5 módot talált arra, hogy tovább finomítsa a világ legnépszerűbb sportautóját. Ráadásul nem is apróságról van szó, hanem egy vadonatúj futómű-szabályozó rendszerről, a kinematikus dőlésszabályozásról (KPC), amely innovatív módon a fékek egyenkénti működtetésével tartja mindenkor egyenesben az autót.
A Mazda MX-5 többlengőkaros hátsó felfüggesztését eleve úgy tervezték meg, hogy fékezéskor elejét vegye a hátsó tengely megemelkedésének. Ez az átlagos autóknál általános jelenség a hátsó kerekekre jutó terhelés csökkenését, ezáltal tapadásvesztést eredményez. A Mazda MX-5 eddig sem nehezítette vezetője dolgát ezzel a kellemetlen és – különösen kanyarban – veszélyes jelenséggel, a KPC funkció bevezetésével pedig a mérnökök még tovább csökkentették a modell erre való hajlamát. Az ívmenetben a hátsó belső kereket finoman megfékező rendszer hossz- és keresztirányban egyaránt stabilizálja a járművet, azaz nem csak a térdeplési hajlamot csökkenti, hanem a karosszéria oldaldőlését is. Az eredmény: magabiztosabb, élvezetesebb vezethetőség – minél gyorsabban vezetünk, a hatás annál erőteljesebben érvényesül.
A Mazda minden 2022-es modellévi MX-5-höz alapfelszerelésként kínálja az új KPC funkciót, felszereltségi szinttől, méghozzá motorizáltságtól és karosszériaváltozattól (vászontetős vagy RF targatetős) függetlenül. Ráadásul, mivel az új megoldás a meglévő komponenseket alkalmazza, egyetlen grammal sem növeli az autó tömegét, ami különösen fontos a rajongók számára, hiszen az MX-5 hosszú története során mindig is az egyik legnagyobb érték volt a modell kis súlya.
Ezt a korszakalkotó újdonságot elegáns új karosszériaszínekkel, utastéri árnyalatokkal és anyagokkal társította a Mazda. Új a Platinum Quartz selyemfényű fehér árnyalat, ami különösen jól mutat a szintén új Terracotta belső kárpitozással. A vászontető sem maradt változatlan, a sötétkék szövet időtlen eleganciával ruházza fel a roadstert.

Ami nem változott, az a 1,5 és 2,0 literes Skyactiv-G benzinmotorokból álló választék, amelynek tagjai részecskeszűrő nélkül is teljesítik a legszigorúbb európai károsanyag-kibocsátási normát. Szintén változatlanul gazdag a modell szórakoztató és vezetőtámogató technológiai arzenálja, amely az okostelefon-integrációtól az automata vészfékező rendszerig, az akár 9 hangszórós Bose audiorendszertől a jelzőtábla-felismerő funkcióig terjed.