versenyzocipo

Lábra szabott vezetési élmény

hirdetés
Napszemüveg, esőkabát, póló és sapka: ha szétnézünk az autómárkák ajándéktárgy-kollekcióiban, általában ezekkel a ruházati cikkekkel és kiegészítőkkel találkozunk. Biztos választás egytől egyig, hiszen mindennapos viseletünk részei, fontos és szükséges tartozékai életünknek.
A Mazda azonban úgy gondolta, pont elegen foglalkoznak a hétköznapokkal. Így amikor a cég munkatársai felvették a kapcsolatot a több mint 110 éves múltra visszatekintő japán sportmárkával, a Mizunóval, valami egészen más lebegett a szemük előtt: olyasvalami, amit csak a Mazdától kaphatnak meg, és amit csak a Mazdánál használhatnak ki teljes egészében. Így született meg a Mazda és a Mizuno közötti együttműködés első lábbelije: egy versenyzőcipő.
A kiindulási pont, mint minden Mazda-termék esetében, a Kodo formai filozófia volt. A ’mozgás lelke’ diktálta azt az elegánsan visszafogott kialakítást, azokat a lendületes vonalakat, melyek meghatározzák a cipő megjelenését. A szürke szintetikus nyersbőr és a fekete marhabőr mellé társuló műszálas szövet kombinációja a kaicho filozófiáját követi: a középkori szakrális hagyományokra visszavezethető fogalom az eltérő anyagok és tárgyak együttes megjelenéséből fakadó harmóniára utal. A minimalista, monokróm kialakítás révén a lábbeli minden környezetben jól mutat, a Mizuno által szabadalmaztatott, többféle vastagságú és keménységű elemből álló talpszerkezetének köszönhetően pedig minden elképzelhető szerepkörben kiválóan teljesít.
A lekerekített talpszerkezet jóvoltából finoman, pontosan nyomhatók a pedálok, ami kiváló kontrollálhatóságot eredményez, és azonnali visszajelzést ad a sofőrnek a jármű teljesítményéről és viselkedéséről. A talp lendületes vonalakból felépülő külső része egy versenyautót mintáz, így járás közben kényelmes, vezetéskor pedig optimális tapadásával meggátolja, hogy a láb megcsússzon a pedálon. A cipő speciális szerkezetével a láb fáradását is megakadályozza, így frissen és kipihenten érünk célba, akár versenypályán, akár közúton autózunk. Az pedig, hogy eközben még jól is mutat a cipő, magától értetődő egy Mazda-terméknél.
A Mazda és a Mizuno kooperációjának első gyümölcséből mindössze 1350 párat gyártottak, és ezeket Japánban hozták forgalomba. A kollekció napok alatt elfogyott, a szerencsések hamarosan személyesen is kipróbálhatják a Jinba Ittai filozófia eddigi legkisebb megtestesítőjét. Azok pedig, akik nem jutottak hozzá a különleges lábbelihez, azzal vigasztalhatják magukat, hogy a Mazda modelljei átlagos cipőben is mértékadó vezetési élményt kínálnak.