Hírek

Nagyszerű kisautók

Mivel a Suzuki nálunk a Swifttel nyitott – ami amúgy maga is legendává vált –, néhányan még mindig valamilyen népautógyártóként tekintenek rá. Pedig a márka tehetséges mérnökei számtalan olyan modellt is terveztek, amelyek nem csupán a praktikus közlekedést szolgálták, hanem kifejezetten a vezetés élvezetére születtek, sőt, némelyik igazi ikonná vált. Ezek egy része még ma is nagy számban fut a világ útjain – olyan is akad közöttük, amelyet a mai napig gyártanak –, de bizony olyan modellek is szerepelnek cikkünkben, melyekről az átlagos európai nemigen hallott…

Suzuki Whizzkid (1978)

Az 1970-es évek végén egy majdnem ezer köbcentis farmotorból fakasztott 47 lóerő és 150 km/óra alatti végsebesség is elég volt ahhoz, hogy lenyűgözze a világ autóvásárlóit, különösen a briteket. (Tegyük hozzá, száz emberből kilencvennyolcnak ma sem igen volna szüksége ennél többre.) A Whizzkid sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy a karosszéria a nagyszerű Giorgetto Giugiaro által tervezett Suzuki Fronte Coupétól örökölte a vonalait, és hát a név is sokat nyomott a latban, hiszen a szó angolul annyit tesz, csodagyerek – a modellt Japánban Cervo S220 néven forgalmazták, ami, lássuk be, jóval unalmasabban hangzik. Egy gondolat erejéig térjünk vissza a dizájnhoz: bár Whizzkidből ma már csak mutatóba találunk egyet-kettőt, egy apró eleme mégiscsak túlélt több mint 40 évet. Vessünk egy pillantást a stilizált kopoltyúra a C oszlopon, aztán lapozzunk fel egy mai Suzuki katalógust – ennél többet nem segítünk.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/suzuki oldalon: https://www.carnet.hu/suzuki/hirek/nagyszeru-kisautok
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely