A Jeep Avenger lett az „Év kis SUV-ja” a 2024-es Top Gear Awards-on

A Jeep Avenger lett az „Év kis SUV-ja” a 2024-es Top Gear Awards-on

A BBC havonta megjelenő magazinja, a Top Gear idén is díjazta azokat a gyártókat és modelleket, amelyek leginkább lenyűgözték a szerkesztői csapatot. A világ egyik legbefolyásosabb autóipari márkája által alapított “Top Gear Award” elismerést a Jeep Avanger is megkapta az “év kis terepjárója” kategóriában.
A Jeep Avengernek elég jó a szériája idén. 2024 január és november között az Avenger volt legkelendőbb SUV Olaszországban, valamint összességében a harmadik legkelendőbb modell; a második a B-SUV BEV-k között; összességében pedig az abszolút első ötben van a 100%-ban elektromos modellek között.

Bemutatása óta már több mint 135 000 megrendelést és tizennyolc különböző nemzetközi díjat gyűjtött össze az Avenger. A tizennyolcadik díjat most decemberben kapta meg a 2024-es Top Gear Awards-on.

A Jeep Avenger összkerekes változatából, a 4xe-ből nemrég megjelent egy North Face kiadás is. Ez a különleges sorozat mindössze 4806 darabban készül, amely a Mont Blanc magasságára utal.
Az amerikai sportruházat gyártó cég logója több helyen is megjelenik az Avengeren, és az egyik különlegessége, hogy tartós, könnyen tisztítható anyagokat használtak az utastérben. Az ülések exkluzív megjelenést kaptak, varrásukkal utalva a The North Face híres pufidzsekijeire, az első ülések háttámláján lévő tárolóhelyek pedig a hátizsákok pántjaira emlékeztetnek. A műszerfal betétjén topográfiai vonalak találhatók, a Mont Blanc sziluettje és a “One of 4806” felirat pedig büszkén hirdeti, hogy ritka példánnyal van dolgunk.
A Jeep és a The North Face egy dedikált üdvözlőcsomagot is készített a vásárlók számára. A The North Face Explore Pack egy sátrat, egy zsákot és egy kulacsot tartalmaz, amelyek mindegyike a márka logójával van díszítve.
A Jeep Avenger 4xe izgalmas összkerékhajtást kínál: a meglévő hibrid hajtást egészíti ki egy külön villanymotor, amelyet a hátsó tengelyre illesztettek. Az autó elektromos teljesítményét ezzel gyakorlatilag megduplázták, hiszen mindkét villanymotor 21 kW-os, a benzinmotor pedig erősebb lett, itt már 100 lóerő helyett 136 lóerős (100 kW-os). Az autó hajtását úgy hangolták össze, hogy minden körülmény között ugyanaz az erő álljon rendelkezésre. Az autó végsebessége 194 km/óra, 0-ról 100-ra pedig 9,5 másodperc alatt gyorsul, és minden menethelyzetben aktiválható az összkerékhajtás.
Az Avenger terepképességein is javítottak, ha mind a négy kerék tapad, akkor akár 40%-os emelkedőn is fel tud menni az autó. Hasmagassága 200 helyett 210 mm, és még az első lökhárítót is átalakították, hogy javítsanak az első terepszögön, a gázlómélység pedig 400 mm-re nőtt.