Az idei NFL döntő, vagyis a Super Bowl félidejének egyik legdrágább és leghangulatosabb autós reklámját a Jeep prezentálta, ráadásul Harrison Forddal a főszerepben. A hazafias gondolatokat megfogalmazó reklámban a Jeep Wrangler a szabadság eszköze.
A “használati utasítás” című kétperces reklámspot hangulatosan adja át, miért is jó Jeep tulajdonosnak lenni és gondtalanul száguldozni terepjárókkal Amerika legszebb tájain. Persze egy picit odaszúr riválisának is: az egyik jelenetben egy Jeep Wrangler leelőz egy Ford Broncót. A közelmúltban még a skót felföldön skót szoknyában skót whiskyt reklámozó Harrison Ford hozza a kötelezőt, de vérprofin. Ő az, akitől biztosan vennénk Jeepet, mert rá tudna beszélni. Az utolsó jármű, ami ennyire jól állt neki, mint most ez a katonazöld fényezésű Wrangler, az bizony a Millennium Falcon volt…
A kisfilm csattanója pedig igazán frappáns: Harrison Ford elmondja, hogy más dolgok mellett a Jeep Wrangler teszi boldoggá, még akkor is, ha az ő neve Ford.
Harrison Ford egyébként majdnem egyidős a Jeep márkával, a színész 82 éves, a Jeep pedig idén ünnepelheti 84. születésnapját. Ezt a reklámfilmet amúgy az a James Mangold rendezte, akivel nemrég Ford az utolsó Indiana Jones filmen is dolgozott.
És hogy mennyibe kerülhetett mindez? A hirdetők idén átlagosan 8 millió dollárt (3 milliárd forint) fizettek egy 30 másodperces reklámhelyért a Super Bowl alatt. A Jeep kétperces reklámja így 32 millió dollárba (12,5 milliárd forintba) kerülhetett, bár lehet, hogy ilyenkor már jár egy kis extra kedvezmény a hirdetőnek… Az A-listás sztárok reklámgázsija sem kevés, akár 3-5 millió dollárt is elkérhetnek, és még ott vannak a további gyártási költségek. Mindenesetre a döntőt egyidőben általában több mint 120 millióan nézik, szóval vélhetően megéri.