A CJ3B 1953 januárjában, az USA-ban látta meg a napvilágot, igazán különlegessé viszont az tette, hogy ez volt az első Jeep (Willys) modell, melyet külföldön gyártottak. Nevezetesen 1954-ben, a Willys-Overland São Bernardo-i brazil üzemében kezdődött meg a gyártás. A CJ (Civilian-Jeep) széria volt a háború után az első, melyet nem csak katonai célokra használtak, egyszerű emberek hétköznapjait is volt hivatott szolgálni, kompakt méretével, összkerék-meghajtásával és szívós motorjával igazi igásló volt. A CJ széria egészen 1986-ig a Jeep történelmének része volt, az első Wrangler (YJ) váltotta, és fontos szerepet játszott mindvégig a modell születésében.
A CJ3B történelmének megannyi kalandjai közül azonban egyet mindenképp érdemes kiemelni, a Jeep Brasil még 2018-ban osztotta meg az alábbi videót:
1955-ben az „Operation Pineapple” névre keresztelt expedíció során három fiatal São Paulo-ból, Kanadába indult, a 8. nemzetközi cserkésztalálkozóra egy CJ3B-vel, majd tovább mentek egészen Alaszkáig. Hugo Vidal, Charles Downey és Jan Stekly összesen 73.000 kilométert tettek meg, összesen 19 országon keresztül. Ez a három név a mai napig a Jeep közösség legendái közé tartozik, és az útjukról szóló könyv a mai napig kapható. A CJ szívósságát bizonyítja a hihetetlen távolság mellett az is, hogy útjuk során egy alkatrészt sem kellett cserélni az autóban.
Bár a modell gyártása 1968-ban véget ért, a licenszek alapján a Mitsubishi 1953 és 1998 között, a Mahindra pedig egészen 2010-ig gyártott autókat, melyeknek többsége minden bizonnyal, még a mai napig is forgalomban vannak.
Bár a modell gyártása 1968-ban véget ért, a licenszek alapján a Mitsubishi 1953 és 1998 között, a Mahindra pedig egészen 2010-ig gyártott autókat, melyeknek többsége minden bizonnyal, még a mai napig is forgalomban vannak.