2007-ben, még a Jeep Daimler-Chrysler korszaka alatt született meg a márka kompakt kategóriára szánt modellje, ami az idő előrehaladtával egyre népszerűbb lett a vásárlók körében. 2011-es ráncfelvarrása már a Chrysler LLC időszakában történt, ekkor a Grand Cherokee „kistestvérének” szánták, majd 2017-ben, már az Fiat-Chrysler égisze alatt újjászületett Compass hozta meg az igazán nagy áttörést.
Bevezetése óta Európában több, mint 200.000 darab talált gazdára, ezzel a márka eladásainak a 40 százalékát teszi ki, továbbá az értékesítés negyedét a tavaly megjelent 4xe hibrid hajtáslánccal szerelt modellek teszik ki.
A megújult Compass az első modell, mely a Jeep Stellantishoz való csatlakozása után került bemutatásra. Nem titkolt célja, hogy a kompakt kategórián belül is egy még „európaibb”, még minőségibb és nem utolsó sorban valódi terepjárót kapjunk. A Compass megújult külsővel, belsővel, motorválasztékkal és a legújabb vezetést támogató rendszerekkel folytatja sikertörténetét.
Külső
A legnagyobb átalakuláson a Compass orra esett át. A nappali menetfény és irányjelzők a fényszóró felső részén kaptak helyet, míg a ködlámpák teljesen elkülönülnek. Az új első lökhárító nagyobb légbeömlőket kapott, illetve S felszereltségi szinten karosszéria színűre fényezett a küszöbbel, a sárvédőívekkel, és a hátsó lökhárítóval együtt.
Belső
A teljesen megújult beltér talán legfeltűnőbb része a 10,25 collos Full HD műszerfal, valamint a 8,4-10,1 collos érintőképernyős Uconnect 5 rendszer, mely feljebb költözött, így a vezető könnyebben tekintheti át a kijelző tartalmát. A legújabb Android operációs rendszernek köszönhetően már vezeték nélkül is használhatjuk az Apple CarPlay vagy Android Auto telefontükrözést, de említésre méltó a 3D TomTom navigációs rendszer, beszédhang felismerő, illetve a Uconnect Services is.
Az újragondolt kormánykerék és belső vonalvezetés, illetve anyaghasználat mellett a középső tároló is megújult, az eddigi 2,8 literes tárolókapacitás helyett 7,2 liter áll rendelkezésre.
Technológia
Az új Compass az első Jeep, mely 2. szintű autonóm mobilitási technológiákkal rendelkezik.
A modell minden kivitelnél alapfelszerelésként kínálja a legújabb generációs vezetőtámogató szolgáltatásokat, például:
A modell minden kivitelnél alapfelszerelésként kínálja a legújabb generációs vezetőtámogató szolgáltatásokat, például:
- Forgalmi jelzőtábla felismerés: észleli és értelmezi a jelzőtáblákat.
- Intelligens sebesség asszisztenst: az érvényes sebességkorlátozáson belül tartja a jármű sebességét
- Vezető éberség-felügyeletet: figyelmezteti a vezetőt, ha lankad a figyelme, vagy elbóbiskol
- Automatikus vészfékező rendszer: a kerékpárosok és gyalogosok észlelésére képes, a fenyegető baleset elkerülése vagy enyhítése érdekében álló helyzetig fékezi a járművet.
A legnagyobb újdonság azonban az autópálya asszisztens, amely az adaptív sebességtartó automatikát a járművet a sáv középvonalában tartó technológiával kombinálja, automatikusan szabályozva a gépkocsi sebességét és nyomvonalát. A jármű automatikusan a sáv közepén marad, ésszerű követési távolságot tartva az előtte haladó gépkocsi mögött, így biztosítva a teljesen stresszmentes vezetési élményt (a rendszer a második félévtől lesz elérhető).
Erőforrások
Az új Compass takarékos belső égésű és plug-in hibrid hajtásláncok széles választékával elérhető, melyek közül mindegyik teljesíti az Euro 6D Final előírást. A motorkínálatban új az 1,3 literes, négyhengeres GSE benzines turbómotor, amely kiemelkedő menetdinamikát és kimagasló vezetési komfortot kínál, miközben üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása akár 27 százalékkal kedvezőbb, mint a korábbi benzines modellé.
A benzin- és dízelmotor, valamint Plug-in hibrid erőforrás mellé háromféle sebességváltót választhatunk; hatfokozatú kézi, dupla száraz kuplungos (DDCT) automata, és hatfokozatú automata.
Az 1,3 literes GSE benzinmotor 130, vagy 150 lóerős kivitelben, kézi, illetve DDCT duplakuplungos sebességváltóval, az 1,6 literes, 130 lóerős dízelmotor hatfokozatú kézi váltóval rendelhető, de minden esetben csak elsőkerék-hajtással.
A plug-in hibrid kínálat szintén kétféle teljesítményszintet, 190, illetve 240 lóerőt kínál, hatfokozatú automatikus sebességváltóval és eAWD összkerékhajtással.
A benzin- és dízelmotor, valamint Plug-in hibrid erőforrás mellé háromféle sebességváltót választhatunk; hatfokozatú kézi, dupla száraz kuplungos (DDCT) automata, és hatfokozatú automata.
Az 1,3 literes GSE benzinmotor 130, vagy 150 lóerős kivitelben, kézi, illetve DDCT duplakuplungos sebességváltóval, az 1,6 literes, 130 lóerős dízelmotor hatfokozatú kézi váltóval rendelhető, de minden esetben csak elsőkerék-hajtással.
A plug-in hibrid kínálat szintén kétféle teljesítményszintet, 190, illetve 240 lóerőt kínál, hatfokozatú automatikus sebességváltóval és eAWD összkerékhajtással.