Ha olyan autót keresel, amivel nem vesznek észre minden utcasarkon, és belesimulhatsz a tömegbe, akkor ne is olvass tovább. Viszont ha valami feltűnőre és újdonságra vágysz, akkor a DS 4-es a Te autód lesz. Mert ez az az autó, amit bizony minden piros lámpánál megbámulnak, pedig egy “unalmas” fekete, sőt még a márkajelzései is feketére vannak fényezve.
A Citroënből kivált DS Automobiles kompakt autója minden, csak nem unalmas. Kicsit elcsépelt már, de tényleg sportosan elegáns, izgalmas részletekkel támad a DS 4, ráadásul a plugin-hibrid változat 225 lóerős, 7,7 másodperc alatt gyorsul százra, szóval a menettulajdonságaival sem vallunk szégyent.
A mai autókínálatban tényleg nehéz olyat alkotni, ami tud (és mer) különböző lenni. Úgy tűnik, hogy a DS ezt próbálja megvalósítani a Stellantis konszernen belül. Ugyanezt az EMP2 V3 platformot használja a Peugeot 308 és 408, valamint a Citroën C5 X is, szóval ebből kellett főznie a franciák stílusmárkájának. És nagyon úgy tűnik, hogy sikerült.
A DS formája alapból izgalmas, de ezt a tesztautónk még kicsit megfejeli azzal, hogy szinte minden fekete rajta: a PerlaNera gyöngyházfekete színű karosszérián túl a felnik, a hűtőrács, de még a márka és típusjelzések is feketék. Egyedül a rejtett kilincsek krómozottak - talán azért, hogy megtaláljuk őket?
A mai autókínálatban tényleg nehéz olyat alkotni, ami tud (és mer) különböző lenni. Úgy tűnik, hogy a DS ezt próbálja megvalósítani a Stellantis konszernen belül. Ugyanezt az EMP2 V3 platformot használja a Peugeot 308 és 408, valamint a Citroën C5 X is, szóval ebből kellett főznie a franciák stílusmárkájának. És nagyon úgy tűnik, hogy sikerült.
A DS formája alapból izgalmas, de ezt a tesztautónk még kicsit megfejeli azzal, hogy szinte minden fekete rajta: a PerlaNera gyöngyházfekete színű karosszérián túl a felnik, a hűtőrács, de még a márka és típusjelzések is feketék. Egyedül a rejtett kilincsek krómozottak - talán azért, hogy megtaláljuk őket?
A robuszmintás, óriási első hűtőrácson ott lapul a vagány DS logó, de A hatalmas, L-alakú menetfények annyira meghatározóak, hogy ellopják a showt. Ezek a lámpatestek annyira hangsúlyosak, hogy még oldalról is látszanak.
A hármas osztatú mátrix-LED fényszórók is látványosak, kanyarkövető funkciójuk mellett érzékelik a környezetet és 5 előre beállított üzemmóddal alkalmazkodnak ahhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő és köd).
Az autó oldala is tud izgalmas lenni. Méretei miatt ugyan ez egy crossover, de a tetővonal lejtésével és a műanyag küszöbbetét formájával sikerül laposabbnak láttatni az autót, mint valójában. A 4,4 méter hosszú autó egyébként mindössze 1,47 méter magas.
A rejtett kilincsek becsukva szépek, kinyitva nem annyira esztétikusak, mert kicsit bumfordi az alakjuk… Viszont praktikus, ahogy az autóhoz közeledve kinyílnak. Záráskor pedig szintén praktikus, hogy nem kell hozzáérnünk a kilincshez sem, az ajtók automatikusan záródnak.
Hátulról is izgalmas a DS 4-es. Csakúgy, mint az autó elején itt is a lámpák a legmeghatározóbbak.
A kis rombuszokból álló hátsó lámpatestek befelé keskenyednek, kifejezetten sportosnak hatnak, és ezt erősíti a szélvédő fölött lévő spoiler, valamint a nagyméretű kipufogó-imitációk is.
Kifejezetten jó megjelenésű ez az autó, és a sportosságot növelik a már említett fekete emblémák.
Hátulról is izgalmas a DS 4-es. Csakúgy, mint az autó elején itt is a lámpák a legmeghatározóbbak.
A kis rombuszokból álló hátsó lámpatestek befelé keskenyednek, kifejezetten sportosnak hatnak, és ezt erősíti a szélvédő fölött lévő spoiler, valamint a nagyméretű kipufogó-imitációk is.
Kifejezetten jó megjelenésű ez az autó, és a sportosságot növelik a már említett fekete emblémák.
Nem könnyítjük meg azok dolgát, akik az utcán utánunk fordulva próbálják kitalálni, milyen autót is láttak…
Nos, amikor pedig beülünk, akkor egy kicsit mi is megzavarodunk, mert van pár dolog, amit máshol kell keresnünk, mint a legtöbb autóban. Kezdve az ablakemelőkkel, amelyek felkerültek az ajtóborítás tetejére. És az első fél órában ez furcsa, de aztán már azt mondjuk, hogy mennyire vagány. Van még pár kapcsoló, ami nem biztos, hogy a megszokott helyen van, de végül mind értelmet nyer. Nagy kedvenc a menetválasztó kapcsoló elé rakott mini érintőképernyő, azaz a Smart Touch panel, amely elérést biztosít a legfontosabb fukcióknak. De a gyári navigációhoz is itt tudjuk beírni kézírással a betűket.
Gyorsan elvesztünk a részletekben… Pedig van még itt látnivaló! Az autó belső tere nagyon fekete, a sportosság mellett elegáns is próbál lenni. Minden anyagot jó megfogni, érezni, hogy a prémium minőségre hajtottak a tervezők.
Az ülések sportosak, és amilyen vagányul néznek ki, olyan jó az oldaltartásuk. Ráadásul három anyagból állnak össze, kívül bőr, a belső részük pedig alcantara- és szövetbetétekből áll. A háttámla felső részén pedig ott a hímzett “Performance Line” felirat és logó. A háromszög- és rombuszmintás kapcsolók fémből vannak, a középkonzol gombjait emiatt jóleső érzés nyomogatni.
Az ülések sportosak, és amilyen vagányul néznek ki, olyan jó az oldaltartásuk. Ráadásul három anyagból állnak össze, kívül bőr, a belső részük pedig alcantara- és szövetbetétekből áll. A háttámla felső részén pedig ott a hímzett “Performance Line” felirat és logó. A háromszög- és rombuszmintás kapcsolók fémből vannak, a középkonzol gombjait emiatt jóleső érzés nyomogatni.
Külön dicséret jár a központi kijelzőért. Nem egy csak úgy “odabiggyesztett” tabletet kapunk, hanem szépen bele van tervezve a műszerfalba a 10 collos HD-felbontású panel. Menüje gyors, és pillanatok alatt kapcsolódni tudunk rá mobiltelefonunkkal. Természetesen tudja a vezeték nélküli telefontükrözést.
A műszerfal ezen a felszereltségi szinten alcantara betétet kapott, amely “kikanyarodik” az ajtókra, és még a középkozolra is jutott belőle. Nem lehet belekötni, annyira vagány! Tényleg azt érezni, hogy sok munkaóra van a beltér tervezésében és ezért bizony jár a dicséret. Ráadásul hátulra is jutottak anyagok. Manapság rika, hogy a hátsó ajtó belső borításán is megkapjuk ugyanazt a minőséget, mint az elsőkön… itt még a hátsó ajtókra is jutott alcantara.
A műszerfal ezen a felszereltségi szinten alcantara betétet kapott, amely “kikanyarodik” az ajtókra, és még a középkozolra is jutott belőle. Nem lehet belekötni, annyira vagány! Tényleg azt érezni, hogy sok munkaóra van a beltér tervezésében és ezért bizony jár a dicséret. Ráadásul hátulra is jutottak anyagok. Manapság rika, hogy a hátsó ajtó belső borításán is megkapjuk ugyanazt a minőséget, mint az elsőkön… itt még a hátsó ajtókra is jutott alcantara.
A prémium-érzetet növeli, hogy a belső világítás színét is tudjuk állítani, sötétben jól mutatnak a kék/zöld/piros/sárga vagy fehér fénnyel megvilágított alcantara-betétek, a menetválasztó gomb megvilágítása is változik, az első ajtók kilépőfényében pedig ott virít a DS-logó…
A 225 lóerő összteljesítményű plugin-hibrid hajtást egy egészen sportos hangolású nyolcsebességes automata váltó segíti. Szinte észrevétlenül kapcsol be a benzinmotor, ha kicsit jobban odalépünk neki.
Akár 60 kilométert meg tudunk vele tenni tisztán elektromos üzemmódban, a fogyasztása vegyes használatban pedig bőven 3 liter alatt tartható. Futóműve franciásan kényelmes, jól kirugózza az úthibákat, kanyargós “pályára” lépve pedig egészen sportos.
A DS 4 alapára - a 2024 júniusi árlista szerint - 12.550.000 forintról indul, ami egy 130 lovas, automataváltós, 1,2 literes benzinmotoros változat. Bekerült a kínálatba egy lágyhibrid hajtással kiegészített változat, ami 13.250.000 forintba kerül,
Akár 60 kilométert meg tudunk vele tenni tisztán elektromos üzemmódban, a fogyasztása vegyes használatban pedig bőven 3 liter alatt tartható. Futóműve franciásan kényelmes, jól kirugózza az úthibákat, kanyargós “pályára” lépve pedig egészen sportos.
A DS 4 alapára - a 2024 júniusi árlista szerint - 12.550.000 forintról indul, ami egy 130 lovas, automataváltós, 1,2 literes benzinmotoros változat. Bekerült a kínálatba egy lágyhibrid hajtással kiegészített változat, ami 13.250.000 forintba kerül,
A dízelmotoros alapmodellért 13 millió 250 ezer forintot kell fizetnünk, míg a plugin-hibrid változat 17.450.000 forinttól indul. Az alcantara belsővel szerelt változatot most már az “Etoile Alcantara” csomagban találjuk, ez 18.950.000 forintba kerül.
Akik pedig valaki igazán különleges kiadásra vágynak, azok nézzék meg a DS modellek 2024 júliusától elérhető Antoine de Saint-Exupéry változatait.
A pilóta és regényíró Antoine de Saint-Exupéry utazásai ihlette limitált kiadású kollekció az ég hírnökei előtt tiszteleg. Egy izgalmas színt alkotott a DS ezekhez a modellekhez: a gyöngyházfényű lilásszürke árnyalatnak az író A déli futárgép című regénye nyomán a „Vol de nuit” (Éjszakai repülés) nevet adták.
A DS 4 belseje amúgy is kicsit pilótafülkés, a limitált modell tervezői erre még jobban rájátszottak: a Criollo barna nappabőrrel bevont műszerfalat Terre de Cassel színű, gyöngyszemöltéssel hímzett vonalak és a repülőgépek szertefoszló kondenzcsíkjait idéző dupla díszvarrás díszítik. A teljesen bőrborítású kagylóülések is izgalmas, óraszíj mintájú varrrást kaptak. Ez a felszereltségi szint mindegyik motorváltozathoz elérhető lesz.
A DS 4 belseje amúgy is kicsit pilótafülkés, a limitált modell tervezői erre még jobban rájátszottak: a Criollo barna nappabőrrel bevont műszerfalat Terre de Cassel színű, gyöngyszemöltéssel hímzett vonalak és a repülőgépek szertefoszló kondenzcsíkjait idéző dupla díszvarrás díszítik. A teljesen bőrborítású kagylóülések is izgalmas, óraszíj mintájú varrrást kaptak. Ez a felszereltségi szint mindegyik motorváltozathoz elérhető lesz.
Ha valaki azt mondja, hogy 2024-ben már minden autó egyforma, gyorsan mutassuk meg neki a DS-t, amivel arról is meggyőzhetjük, hogy a “francia prémium” kifejezés igenis létezik.
A limitált kiadásról ide kattintva a korábbi cikkünkben olvashatnak bővebben.
A limitált kiadásról ide kattintva a korábbi cikkünkben olvashatnak bővebben.