Idén 70 éves a DS. A születésnap megünneplése a február elején tartott párizsi Rétromobile kiállításon kezdődött. A Francia Pénzverde egy egyedi, 10 eurós pénzérmét is kiadott a típus tiszteletére, amely mára igazi ikonná vált.
A Citroen 1955. október 6-án, a Párizsi Autószalonon mutatta be az első DS modellt, amely nagy szenzációt keltett, és örökre beírta nevét az autóipar történetébe. Az innovatív, könnyed stílusú és elegáns megjelenésű modell a francia szakértelmet és az avantgárd szellemet testesítette meg.
A DS-ből 1975-ig összesen 1 456 115 példány készült. A kiválóság igazi szimbóluma volt, számos államfő választotta elnöki autónak. Zseniális hidropneumatikus felfüggesztési technológiája szintén kulcsszerepet játszott a történelemben: ez tette lehetővé, hogy de Gaulle tábornok 1962. augusztus 22-én megmeneküljön a petit-clamart-i merénylet során.
A DS-ből 1975-ig összesen 1 456 115 példány készült. A kiválóság igazi szimbóluma volt, számos államfő választotta elnöki autónak. Zseniális hidropneumatikus felfüggesztési technológiája szintén kulcsszerepet játszott a történelemben: ez tette lehetővé, hogy de Gaulle tábornok 1962. augusztus 22-én megmeneküljön a petit-clamart-i merénylet során.
A tábornokot szállító konvojra összesen 220 lövést adtak le, 14 golyó találta el az őt szállító fekete, páncélozott DS-t. Az autó hátsó szélvédője betört, az összes gumija kilyukadt, a sofőr azonban a DS kiváló felfüggesztési rendszerének köszönhetően úrrá tudott lenni a helyzeten és el tudott hajtani a helyszínről.
A DS a filmvásznon is sokszor feltűnt. Olyan filmklasszikusokban tündökölt, mint a Fantomas visszatér (1965) Louis de Funès-szel, A szamuráj (1967) Alain Delonnal, vagy a Vissza a jövőbe 2. (1989) című film, ahol egy futurisztikus taxivá alakították az autót.
A DS nem csak egy autó, hanem műalkotás is egyben. A kerekek nélkül, a föld felett több mint egy méter magasan, egy központi talapzaton, megdöntve kiállított modell az 1957-es Milánói Triennálén elnyerte az Iparművészeti Díjat. Ma a DS a New York-i MoMA Múzeum tekintélyes gyűjteményének is része.
A kiállításon természetesen nemcsak a múlt, hanem a jelen is előkerült.
A teljesen egyedi 1969-es DS 21 Pallassal szemben a DS Automobiles vadonatúj modelljét, egy N°8-ast állítottak. Mindkét autó az elegáns Crystal Pear fényezésben pompázott.
A kiállításon összese 12 DS modell kapott helyet, többek között látható volt egy 1961-es DS 19 Cabriolet, egy 1969-es DS 21 és egy 1967-es DS 21 Pallas is.
A Francia Pénzverde is megemlékezik a DS jubileumáról. A 10 eurós, gyűjtői ezüstérmén egy 1955-ös DS 19-es és egy 1975-ös DS 23-as látható. Az érme 5000 példányban készült el, 15 euróért.
A teljesen egyedi 1969-es DS 21 Pallassal szemben a DS Automobiles vadonatúj modelljét, egy N°8-ast állítottak. Mindkét autó az elegáns Crystal Pear fényezésben pompázott.
A kiállításon összese 12 DS modell kapott helyet, többek között látható volt egy 1961-es DS 19 Cabriolet, egy 1969-es DS 21 és egy 1967-es DS 21 Pallas is.
A Francia Pénzverde is megemlékezik a DS jubileumáról. A 10 eurós, gyűjtői ezüstérmén egy 1955-ös DS 19-es és egy 1975-ös DS 23-as látható. Az érme 5000 példányban készült el, 15 euróért.