Itt van a a DS Automobiles új zászlóshajója: ilyen lett az N°8

Itt van a a DS Automobiles új zászlóshajója: ilyen lett az N°8

hirdetés
Kimagaslóan jó aerodinamikája miatt extra hatótávolsággal büszkélkedik a DS Automobiles most bemutatott zászlóshajója, az N°8.
Eddig csak részleteket mutatott meg a DS vadonatúj autójáról, de most végre kívül-belül megismerhetjük. A csúcsmodell sziluettjét úgy tervezték, hogy az a látványos megjelenésén túl optimalizálja a légáramlást, így akár 750 kilométeres hatótávolságot kínálva.

Az autó feszes, nyújtott és karcsú profilú sziluettjén gyakorlatilag minden az optimális légáramlást és a minél jobb aerodinamikát szolgálja. Ilyen például a spoilerrel ellátott csomagtartó, a süllyesztett első kilincsek, az ajtóoszlopokba integrált hátsó kilincsek, vagy az első lökhárító mozgatható szárnyai.

A 4,82 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávú autó a Stellantis STLA Medium padlólemezére épül, amely ugyan alkalmas hibrid és belsőégésű hajtások befogadására is, de a DS egyelőre kizárólag elektromos hajtású modellként kommunikál a zászlóshajójáról.
Nemcsak méreteivel, hanem egyéb külső részleteiben is feltűnő az N°8: hűtőmaszkja és a DS felirat megvilágított. Ugyancsak nagyon látványos a két V-alakú nappali menetfény. Belül is impozáns és nagyon prémium az N°8. Rengeteg szín- és anyagkombináció közül választhatunk, van köztük vegán opció is. Több anyag újrahasznosított és megújuló forrásból származó.
A széles műszerfal szinte körülöleli az elöl ülőket. A belső világítás a DS új generációs belső terének egyik legfontosabb jellemzője. Úgy tervezték, hogy strukturálja az elemeket, miközben lebegővé teszi őket, a tisztaság és a nyugalom légkörét sugározva. A központi kijelző 16 colos, a kormány mögött lévő pedig 10,25 colos. Izgalmas a kormánykerék formája is, amely X-alakot mintáz.
A klimatizált ülések masszázsfunkcióval rendelkeznek, sőt, még nyakmelegítő is bekapcsolható bennük.

Tekintélyes méretű, 620 literes az autó csomagtere, amelynek ajtaja elektromosan nyitható.

Az N°8 teljesítménye sem gyenge, elsőkerék-hajtás esetén 230 vagy 245 lóerős lehet, az összkerékhajtású változat 350 lóerős, és ez két villanymotorral rendelkezik. A villanymotor extra erőkifejtésre képes, így pár másodpercig 260, 280, illetve 375 lóerőt használhat a sofőr.
Az autó 0-ról 100 km/órára 7,8, 7,7, illetve 5,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége mindhárom esetben 190 km/óra. Az N°8-hoz egyébként 74, illetve 92,2 kWh-s akkumulátort kínálnak. A kisebbik esetén is 500 kilométeres hatótávolságot ígér a DS, a nagyobbikal viszont akár 750 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel.
Futóműve is izgalmas, aktív felfüggesztését egy kamera segíti és vezérli, az útfelület jellemzői alapján néhány ezredmásodperc alatt változtatja a lengéscsillapítók beállítását.