Autópályás teszteken bizonyított a DS csúcsmodellje: akár 500 kilométer egyetlen töltéssel

Autópályás teszteken bizonyított a DS csúcsmodellje: akár 500 kilométer egyetlen töltéssel

hirdetés
Több európai autópályán is bebizonyította a DS Automobiles, hogy N°8 elektromos csúcsmodellje akár több mint 500 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel, 120-130 km/órás sebességgel.
Az elektromos autózás egyik fő ellenérve, hogy autópályán a villanyautók hamar elvéreznek, hiszen nincs visszatöltés, a nagy sebesség pedig gyorsan lemeríti az akkumulátort.

Persze, ha egy autó 97,2 kWh-s akkumulátorral szerelnek, máris jobb a helyzet, ráadásul a DS csúcsmodelljének sziluettjét úgy tervezték, hogy a látványos megjelenésén túl optimalizálja a légáramlást. Az autó feszes, nyújtott és karcsú profilú sziluettjén gyakorlatilag minden az optimális légáramlást és a minél jobb aerodinamikát szolgálja.

Ilyen például a spoilerrel ellátott csomagtartó, a süllyesztett első kilincsek, az ajtóoszlopokba integrált hátsó kilincsek, vagy az első lökhárító mozgatható szárnyai.
A DS a szavakon és a sajtóanyagon túl külön tesztekkel is bizonyítani akarta, hogy autójuk Long Range változata vegyes használat mellett akár 750 kilométeres hatótávolságot biztosít. Tesztjük kifejezetten az autópályázást vizsgálta. Egy sor tesztet végeztek el több olyan európai országban, ahol a márka jelen van. Ezeket a teszteket közúti sebességgel, kétsávos utakon és autópályákon hajtották végre, így lehetőség nyílt a jármű valódi teljesítményének értékelésére a legkülönbözőbb körülmények között.
Négy jellegzetes tesztútvonalat választottak, és mindgyiket a legmagasabb megengedett autópályasebességekhez igazodva teljesítették, általában 120–130 km/órás sebességgel. Minden útvonalat 100%-ra feltöltött akkumulátorral teljesítettek, természetesen menet közbeni töltés nélkül. Íme az eredmények:

Párizs – Lyon (Franciaország): 450 km, 10% töltöttség (SOC) és 60 km hatótávolság a célban.

München – Koblenz (Németország): 506 km, töltöttség (SOC) a célban szintén 10% és
56 km hatótávolság a célban.

Madrid – Denia (Spanyolország): 470 km, töltöttségi szint (SOC) 20% és 128 km hatótáv,
igazolva a kedvező vezetési körülmények hatótávra gyakorolt hatását.

Melfi – Nera Montoro (Olaszország): 450 km, töltöttségi szint (SOC) a célban 28% és
195 km hatótáv, optimális energiamenedzsmentről tanúskodva.
Az eredmények bizonyítják a jármű valódi képességét, hogy különböző körülmények között akár több mint 500 kilométert is meg tud tenni autópályán. Természetesen a hosszabb autópályás utazásoktól sem kell megriadni, hiszen a DS N°8 lehetővé teszi, hogy mindössze 10 perc alatt akár 200 kilométer távolságot nyerjen vissza egy 160 kW, vagy annál nagyobb teljesítményű töltőpontnál.
A gépjárműbe épített útvonaltervező rendszer előre jelzi a megállókat, és felkészíti az autót, valamint az akkumulátort a töltésre.

A 4,82 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávú autó a Stellantis STLA Medium padlólemezére épül.

Az N°8-hoz 74, illetve 92,2 kWh-s akkumulátort kínálnak. Az N°8 teljesítménye sem gyenge, elsőkerék-hajtás esetén 230 vagy 245 lóerős lehet, az összkerékhajtású változat 350 lóerős, és ez két villanymotorral rendelkezik.

A villanymotor extra erőkifejtésre képes, így pár másodpercig - az elsőkerék-hajtású verzió esetén - 260, 280, a két villanymotoros változat esetén pedig 375 lóerőt használhat a sofőr.

Az autó 0-ról 100 km/órára 7,8, 7,7, illetve 5,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége mindhárom esetben 190 km/óra.

A kisebbik esetén is 500 kilométeres hatótávolságot ígér a DS, a nagyobbikal viszont akár 750 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel, vegyes használat mellett.