Megmutatták, milyen lesz a Citroën legújabb modellje, a C4 X. Igazi crossover, mert picit ferdehátú, egy kicsit szedán, és egy picit coupés kialakítású SUV is egyben. Meglehetősen sportos forma a mai egyen-SUV világban, szóval érdemes jobban megnézni.
Nagyjából egy időben mutatták be a C4 X-et, a házon belüli riválisával, a Peugeot 408-assal, amely szintén coupés SUV-formával szeretne hódítani. A Peugeot a Stellantis EMP2-es platformját használja, a Citroën új modellje viszont az olcsóbb CMP-platformra épül, csakúgy, mint korábban a C4-es.
A C4 X 4,6 méter hosszú és 1,8 méter széles, amivel a ferdehátú C4-es és a C5 X közé kerül a Citroën palettáján. Hatalmas lábteret és óriási, 510 literes csomagtartóval hódít majd.
Az autó háromféle benzin- és egy dízelmotorral, valamint elektromos hajtással is elérhető lesz. A legtöbb európai országban viszont már csak az elektromos változata lesz kapható a C4 X-nek, a belsőégésű motorral hajtott modelleket a Közel-Keletre és Afrikába szánja a gyártó.
Az elektomos hajtású Citroën ë-C4 X 136 lóerős, 260 Nm-es maximális nyomatékú 50 kWh-s akkumulátort kap, fél óra alatt eléri a 80 százalékos töltöttséget, és a WLTP-hatótávolsága 360 kilométer lesz. Végsebessége 150 km/óra, és 100-ra 9,7 másodperc alatt gyorsul.
A C4 X értékesítése várhatóan ez év végén kezdődik.
Az autó háromféle benzin- és egy dízelmotorral, valamint elektromos hajtással is elérhető lesz. A legtöbb európai országban viszont már csak az elektromos változata lesz kapható a C4 X-nek, a belsőégésű motorral hajtott modelleket a Közel-Keletre és Afrikába szánja a gyártó.
Az elektomos hajtású Citroën ë-C4 X 136 lóerős, 260 Nm-es maximális nyomatékú 50 kWh-s akkumulátort kap, fél óra alatt eléri a 80 százalékos töltöttséget, és a WLTP-hatótávolsága 360 kilométer lesz. Végsebessége 150 km/óra, és 100-ra 9,7 másodperc alatt gyorsul.
A C4 X értékesítése várhatóan ez év végén kezdődik.