Egyterű tanulmányautót mutatott be a Citroën

Egyterű tanulmányautót mutatott be a Citroën

hirdetés
Az egyterű autókat már szinte el is felejtettük, mert mindegyik helyét egy SUV vette át, most olybá tűnik, mintha a Citroën ezzel kísérletezne. A francia gyártó ELO néven bemutatott tanulmányautója valójában egy ötletlaboratórium, amely a márka innovációs és kreatív elképzeléseit gyűjti egybe.
Az ELO kicsi ugyan, de nagyban gondolkodik. Külső méreteiben kompakt, mégis meglepően tágas és variálható belsőt kínál, köszönhetően a 100%-ban elektromos architektúra optimális kihasználásának.

Az ELO-val a Citroën olyan újszerű megoldásokat kutat, amelyek újragondolják a helykínálatot és újraértelmezik azoknak az egyterűeknek és szabadidős járműveknek a szellemiségét, amelyek meghatározták a márka történetét. A 4,10 méteres hossz ellenére a belső tér hatalmas, és akár hat fő befogadására is képes. Az autóban a sofőr középen elöl ül. Ez újfajta kilátást és élményt nyújt a 180°-os szélvédővel és modern, ötletes kezelőfelülettel.
A három utas a sofőr mögötti üléssorban kapott helyet. A hátső üléssorból szükség esetén további két ülés is kihajtogatható, így az autó hat személyt is képes elszállítani. Ezek az ülések egy kicsivel a vezetőülés mögé kerülnek, így azok az utasok sem akadályozzák a sofőr kilátását.
A vezetőülés elfordítható a társalgási vagy munkavégzési pozíció érdekében, és külön asztalkával is rendelkezik. Az ELO kétfős hálóhellyé, vagy akár házimozivá alakítható, így lesz igazi szabadidőautó.
A Decathlon tervezőcsapata sport- és szabadtéri tevékenységekben szerzett szakértelmét adta a projekthez, és új funkciók elképzelését és innovatív anyagok használatát tette lehetővé. Ezek között van a felfújható szörfdeszkákhoz is használt technológiával gyártott ágy, amely az autó saját áramforrására kötött kompresszorral pumpálható fel.
A sportszergyártóval közösen tervezték meg az autó különböző tárolórekeszeit és akasztóit. Érdekesség, hogy az autó lökhárítója olyan anyagból van, mint a kerékpáros bukósisakok ütéselnyelő belseje. Az autó hivatalos világpremierje 2026. január 9-én lesz a Brüsszeli Autószalonon.