A C4 elődje még 2003-ban váltotta le elődjét, a Xsarát a Citroën modellpalettáján, azóta alakulgatott, és a népszerű C4 Cactuson át eljutottunk a mai crossover méretig és formanyelvig.
Nem mindenki tudja, de 1928 és 1934 között már gyártott C4 néven modellt a Citroën, amely akkor még AC4 néven indult, utalva André Citroën monogramjára, de ezt a vásárlók hamar C4-re rövidítették. Van tehát itt egy kis múltidézés is, de az új formanyelv egyáltalán nem a múltba tekint, hanem sokkal inkább egy időtálló, modern design.
És pont a design az, amivel ki kell tűnni a rengeteg crossover és SUV közül, ebben pedig a Citroën most nagyon erős.
Nem mindenki tudja, de 1928 és 1934 között már gyártott C4 néven modellt a Citroën, amely akkor még AC4 néven indult, utalva André Citroën monogramjára, de ezt a vásárlók hamar C4-re rövidítették. Van tehát itt egy kis múltidézés is, de az új formanyelv egyáltalán nem a múltba tekint, hanem sokkal inkább egy időtálló, modern design.
És pont a design az, amivel ki kell tűnni a rengeteg crossover és SUV közül, ebben pedig a Citroën most nagyon erős.
A külső elsősorban elölről markáns és látványos. Az orr részt a fényszórók határozzák meg, a nagy, sokszögletű lámpatesteket és a felettük lévő vékony ledcsíkok vonalát vezetik össze a Citroën márkajelben. El lehet veszi a részleteiben. Oldalról is jó kiállású a C4, és bár ez egy crossover, a viszonylag laposan vezetett tetővonallal ezt nagyon jól elcsalták, nem érezzük annyira felfújtnak, mint kategóriatársait.
A hátsó traktus mellett sem mehetünk el szó nélkül, itt is a lámpatestek dominálnak. A helyzetjelző piros ledcsíkjai látványosan fejezik be az autót. Meghatározó elem még a hátsó szélvédőt kettéválasztó szárny, ami rendkívül jól mutat, viszont a kilátásban tud zavarni. De szerencsére ott a tolatókamera és a parkolóradar.
A hátsó traktus mellett sem mehetünk el szó nélkül, itt is a lámpatestek dominálnak. A helyzetjelző piros ledcsíkjai látványosan fejezik be az autót. Meghatározó elem még a hátsó szélvédőt kettéválasztó szárny, ami rendkívül jól mutat, viszont a kilátásban tud zavarni. De szerencsére ott a tolatókamera és a parkolóradar.
Autónkban a kulcsnélküli nyitás és indítás is ott az extralistán, amely ráadásul olyannyira kényelmes, hogy a nyitás, valamint a zárás is automatikus, ha közeledünk a C4-hez, nyílnak az ajtók, ha pedig eltávolodunk, záródik minden, így sosem tudjuk nyitva felejteni az autót.
Na de ha már kilátás, üljünk be. A beltér tágas, két megtermett felnőtt mögött is rengeteg a hely a hátul ülőknek, a lábtérre nem lehet panasz. Elöl pedig az fog feltűnni, hogy széltében is milyen nagy a beltér.
Na de ha már kilátás, üljünk be. A beltér tágas, két megtermett felnőtt mögött is rengeteg a hely a hátul ülőknek, a lábtérre nem lehet panasz. Elöl pedig az fog feltűnni, hogy széltében is milyen nagy a beltér.
Mindez annak köszönhető, hogy a C4 4,36 m hosszú és 2,67 méteres a tengelytávja. A csomagtér pedig ebben a kategóriában szintén elég jónak mondható a maga 380 literével. Ráadásul a hátsó üléseket síkba tudjuk dönteni és így hatalmas lesz a kocsi raktere.
De jöjjön a lényeg, hiszen persze fontos, hogy mekkora a csomagtartó, és hogyan lehet hátul elférni, de mégiscsak a legtöbb időt a kormánynál fogjuk eltölteni. És hát pont a kormány az egyik legérdekesebb, hiszen nemcsak alul, hanem felül is csapott formájú. A design-hoz ez sokat ad hozzá, de az első kanyaroknál azért furcsa az alakja. Szerencsére ez könnyen megszokható és onnantól már tényleg azt látjuk benne, hogy mennyire illik a műszerfalhoz.
Mert az bizony igazán franciás, a Citroënek új belső designja a geometrikus formákkal nagyon egyedi: például a légbeömlők pont olyan formájúak, mint a központi kijelzőnk, de hasonló formával játszik az üléshuzat mintája is.
De jöjjön a lényeg, hiszen persze fontos, hogy mekkora a csomagtartó, és hogyan lehet hátul elférni, de mégiscsak a legtöbb időt a kormánynál fogjuk eltölteni. És hát pont a kormány az egyik legérdekesebb, hiszen nemcsak alul, hanem felül is csapott formájú. A design-hoz ez sokat ad hozzá, de az első kanyaroknál azért furcsa az alakja. Szerencsére ez könnyen megszokható és onnantól már tényleg azt látjuk benne, hogy mennyire illik a műszerfalhoz.
Mert az bizony igazán franciás, a Citroënek új belső designja a geometrikus formákkal nagyon egyedi: például a légbeömlők pont olyan formájúak, mint a központi kijelzőnk, de hasonló formával játszik az üléshuzat mintája is.
A fedélzeti rendszer két kijelzővel fogad, a kormány mögött lévő 5” collos kisebbik designja egyszerű, lényegre törő. A kis “csempéken” a legfontosabb adatokat láthatjuk, illetve beállíthatjuk, hogy a sebességünkön túl milyen információkat szeretnénk látni. A nagy, központi, 10 collos érintőképernyős kijelző fedélzeti rendszere szintén nagyon átgondolt, a menü átlátható és könnyen kezelhető. Plusz pont azért, hogy a klíma kezeléséhez a fizikai gombok is megmaradtak, így vezetés közben nem a nagy képernyőn kell tapicskolnunk, ha valamit állítani szeretnénk. Természetesen a rendszerünk tudja a telefontükrözést is, viszont az iPhone-t használóknak jó tudni, hogy ez csak az USB-C típusú kábellel működik. Van egyébként sima USB-csatlakozónk is, illetve a klímapanel alatti vízszintes részen található a vezetéknélküli telefontöltő.
Külön ki kell emelni a kesztyűtartó felett lévő fiókból kihúzható táblagép-tartó konzolt, amely hosszú utazásokhoz tökéletes kényelmi extra az utas számára. Ez Feel Plus felszereltségtől felfelé benne van az autóban.
Külön ki kell emelni a kesztyűtartó felett lévő fiókból kihúzható táblagép-tartó konzolt, amely hosszú utazásokhoz tökéletes kényelmi extra az utas számára. Ez Feel Plus felszereltségtől felfelé benne van az autóban.
És ha már szóba került a kesztyűtartó: kár, hogy nincs “év kesztyűtartója” verseny az autógyártók között, mert a C4-es modell biztosan győzne, ilyen nagy és mély tárolóhelyet régen láttunk.
Az ülések kényelmesek, jól tartanak, ráadásul jól néznek ki, anyaguk bőrhatású szövet, és visszaköszön rajtuk az a szürke díszcsík, ami az ajtók belsején is ott van.
Az 1,2-es, háromhengeres, többszörösen díjnyertes Pure Tech motor 130 lóerőjével nagyon lendületesen mozgatja az autót, városi közegben érzi magát igazán jól, de országúton és autópályán sem szégyenkezik, gyorsan eléri az utazási tempót és bőven marad erőforrás az előzésekre. Hangja morgós, kifejezetten kellemes a nagyobb gyorsításokkor. Akit ez zavar, az válassza a teljesen csendes, elektromos Ë-C4-et, amelyről már forgattunk videót, ami ide kattintva megtekinthető.
Az ülések kényelmesek, jól tartanak, ráadásul jól néznek ki, anyaguk bőrhatású szövet, és visszaköszön rajtuk az a szürke díszcsík, ami az ajtók belsején is ott van.
Az 1,2-es, háromhengeres, többszörösen díjnyertes Pure Tech motor 130 lóerőjével nagyon lendületesen mozgatja az autót, városi közegben érzi magát igazán jól, de országúton és autópályán sem szégyenkezik, gyorsan eléri az utazási tempót és bőven marad erőforrás az előzésekre. Hangja morgós, kifejezetten kellemes a nagyobb gyorsításokkor. Akit ez zavar, az válassza a teljesen csendes, elektromos Ë-C4-et, amelyről már forgattunk videót, ami ide kattintva megtekinthető.
Legyen bármilyen jó a motor, nem érne semmit a futómű nélkül. A különlegességet a Citroën kötelezően szállítja, hiszen ebben komoly hagyományuk van. Az úgynevezett “progresszív hidraulikus ütközőelemekkel” ellátott felfüggesztés működését a márka sajtóanyaga “repülőszőnyeg-hatásként” írja le, ebből azt érezzük, hogy a rossz úton is komfortosan siklik az autónk, a futómű jól elnyeli az egyenletlenségeket. A nagyobb kátyúkkal tűzdelt vagy keresztbordás utakon azért ne várjuk a repülőszőnyeg-hatást, az majd talán a kerék nélküli autókkal érkezik…
A tesztautónk Shine felszereltésű, amely rengeteg extrák kínál, és vezetéstámogató rendszerekkel is kényeztet: sávtartó asszisztens, automata vészfékező rendszer, ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer, éjszaka is működő automata vészfékező rendszer, kibővített táblafelismerő és sebességhatár-ajánló rendszer, valamint sebességtartó és -korlátozó automatika is segíti a dolgunkat.
A Citroën a C4-essel talán most ért oda, hogy hivatkozási alap lehessen a kategóriájában. Egyben van, és benne pedig minden olyan extra ott van, amit 2022-ben elvárunk egy autótól. Komfortos, jól érezzük magunkat benne, és nem utolsósorban a designja kifejezetten menő, még ezzel a fekete színnel is kitűnik a városi forgatagban.
De kár elrejteni ezt az autót a fekete fényezéssel, bátran válasszunk hozzá valami vagány színt a CarNet Citroën kereskedéseiben.
A Citroën a C4-essel talán most ért oda, hogy hivatkozási alap lehessen a kategóriájában. Egyben van, és benne pedig minden olyan extra ott van, amit 2022-ben elvárunk egy autótól. Komfortos, jól érezzük magunkat benne, és nem utolsósorban a designja kifejezetten menő, még ezzel a fekete színnel is kitűnik a városi forgatagban.
De kár elrejteni ezt az autót a fekete fényezéssel, bátran válasszunk hozzá valami vagány színt a CarNet Citroën kereskedéseiben.