Megfizethető minőség Magyarországon

Megfizethető minőség Magyarországon

A Chery immár két évtizede képviseli legnagyobbként hazáját szerte a világon, most pedig Magyarországon is megjelent a kínai autógyártás első számú exportmárkája. Magas felszereltség jó áron.
Napjainkban új korszak beköszöntének lehetünk tanúi az autóiparban: a látszólagos ismeretlenségből lépnek elő kínai gyártók márkái, és kezdenek nemzetközi karrierbe meglepő hatékonysággal. Persze valójában nem a semmiből érkeztek: ahogy korábban a japán, majd a koreai márkák, ők is a nagy öregektől, azaz az európai és amerikai gyártóktól tanulták a szakmát, csakhogy kivitel helyett sokáig hazai felhasználásra termeltek. Nekik köszönhetően a kínai ma már a legnagyobb nemzeti újautó-piac a világon – a globálisan eladott minden tíz személyjárműből három itt talál gazdára –, és mindezt jelentős import nélkül, elsősorban a hazai gyártásra támaszkodva.

Adja magát a párhuzam a számítástechnikai és szórakoztatóelektronikai termékek terén elért fejlődéssel. Ahogy pedig ott, az autógyártásban is van néhány meghatározó szereplő, akik nem csak termelnek, de jelentős fejlesztéseket is végeznek – olyanokat, amelyekkel adott esetben a világ abszolút élvonalába is felkapaszkodhatnak, amint azt a mobiltelefonoknál és az akkumulátor-gyártásban már láthattuk.
Ezen kulcsjátékosok egyike a Chery Automobile, amely méretét tekintve a negyedik legnagyobb kínai autógyártó (tavaly 2,6 millió járművet értékesített, azaz nagyobb, mint a Renault-csoport), de amiben igazán kitűnik, az az export. Huszonkét éve vezeti a konszern a kiviteli rangsort Kínában, ami különösen jó rálátást enged a vállalatnak a nemzetközi normákra, az eltérő ügyféligényekre, a helyi adottságokra.
Az 1997-ben alapított cégcsoport tucatnyi márkával fed le minden elképzelhető méret- és árkategóriát, az olcsó városi autóktól a már-már luxusjárművekig. Ezen márkák egyike a névadó Chery, amelynek portfóliója három termékcsaládból épül fel: a Chery QQ miniautókat, a Chery Tiggo szabadidőjárműveket, a Chery Arrizo pedig négy- és ötajtós személyautókat takar, a méretosztályt mindhárom esetben számok jelölik.
Amikor a Chery úgy döntött, hogy a kezdeti próbálkozások (Spanyolországban már most is gyárt szabadidőjárművet a helyi piacra, egy patinás spanyol márka neve alatt) után teljes mellszélességgel az európai piac felé fordul, az SUV-kra esett a választása. Jelenleg ugyanis ezek a legkeresettebbek az EU-ban: a JATO Dynamics adatai szerint 2025 első félévében a teljes forgalom 56 százalékát tette ki ez a karosszériaforma.
De ezt nem hasraütésszerűen tették: 2018 óta kutató-fejlesztő központot működtetnek Németországban, amelynek feladata volt felmérni az ügyféligényeket, hogy azoknak megfelelő modellekkel és műszaki megoldásokkal érkezzenek a piacra. A pillanatnyilag négy tagból álló Tiggo-paletta két középső tagjával, a kompakt (4553 mm) Tiggo 7-essel és a középkategóriás (4725 mm), hétüléses Tiggo 8-assal kezdődik a hazai értékesítés, de később a városi (4320 mm) Tiggo 4 és a felső középkategóriás (4810 mm) Tiggo 9 is megjelenik a kínálatban.
A hajtásláncok kínálata hagyományos, belső égésű motorból, valamint két villamosított rendszerből (full hibrid és plug-in hibrid) áll. Az utóbbi nem véletlenül kapta a Chery Super Hybrid (CSH) elnevezést: ennek 1,5 literes benzinmotorja kivételesen jó, 44,5 százalékos termikus hatásfokon üzemel. A 143 lóerős belső égésű motorhoz 150 kW-os (204 LE) villanymotor társul, amelyet 18,3 kWh kapacitású LiFePo-akkumulátor lát el energiával.

Az elektromos rendszer biztonságáról a Guardian Battery Safety rendszer gondoskodik: ez vészhelyzetben 2 ezredmásodperc(!) alatt feszültségmentesíti a teljes hálózatot, IP68-as besorolása tökéletes por- és vízállóságot jelent, üzemi tartománya pedig -35 °C és 60 °C közé esik, azaz télen-nyáron aggodalmak nélkül használható. Az infotainment (azaz szórakoztató és tájékoztató) funkciókat a Tiggo-modellekben egy kifejezetten autóipari felhasználásra fejlesztett, felső kategóriás egylapkás rendszer szolgálja ki.
A kiforrott és robusztus Qualcomm Snapdragon 8155 rendkívül gyors felállást, alacsony energiafogyasztást és kivételesen hosszú élettartamot biztosít, nagy teljesítményű információfeldolgozás mellett. Ehhez jönnek az olyan, prémium-színvonalú szolgáltatások, mint az 540 fokos panorámakép, amely az autó alatti területet is megjeleníti a képernyőn, a fejtámaszokba beépített sztereó hangszórók, vagy az utasoldali masszázsülés kinyitható lábtámasszal.
Ezek természetesen nem szerepelnek minden típusban, de a puszta tény, hogy a Chery elérhetővé teszi ezeket, jól érzékelteti, hogy a márka nem olcsó, egyszerű autókkal kívánja meghódítani Európát, hanem kiemelkedő minőséget, felszereltséget kínál, rendkívül versenyképes áron – mindezt személyesen is megtapasztalhatja a CarNet Auto-Fort csepeli márkakereskedésében!

Képeink a Chery magyarországi bevezetése alkalmából szervezett sajtórendezvényen készültek.