Napjainkban új korszak beköszöntének lehetünk tanúi az autóiparban: a látszólagos ismeretlenségből lépnek elő kínai gyártók márkái, és kezdenek nemzetközi karrierbe meglepő hatékonysággal. Persze valójában nem a semmiből érkeztek: ahogy korábban a japán, majd a koreai márkák, ők is a nagy öregektől, azaz az európai és amerikai gyártóktól tanulták a szakmát, csakhogy kivitel helyett sokáig hazai felhasználásra termeltek. Nekik köszönhetően a kínai ma már a legnagyobb nemzeti újautó-piac a világon – a globálisan eladott minden tíz személyjárműből három itt talál gazdára –, és mindezt jelentős import nélkül, elsősorban a hazai gyártásra támaszkodva.
Adja magát a párhuzam a számítástechnikai és szórakoztatóelektronikai termékek terén elért fejlődéssel. Ahogy pedig ott, az autógyártásban is van néhány meghatározó szereplő, akik nem csak termelnek, de jelentős fejlesztéseket is végeznek – olyanokat, amelyekkel adott esetben a világ abszolút élvonalába is felkapaszkodhatnak, amint azt a mobiltelefonoknál és az akkumulátor-gyártásban már láthattuk.
Adja magát a párhuzam a számítástechnikai és szórakoztatóelektronikai termékek terén elért fejlődéssel. Ahogy pedig ott, az autógyártásban is van néhány meghatározó szereplő, akik nem csak termelnek, de jelentős fejlesztéseket is végeznek – olyanokat, amelyekkel adott esetben a világ abszolút élvonalába is felkapaszkodhatnak, amint azt a mobiltelefonoknál és az akkumulátor-gyártásban már láthattuk.